LDB
Waarom?
Hi,
Ik heb laatst een Malossi vario in mijn Vespa LX50 4t4v uit 2015 (met een korreltje zout, waarschijnlijk komt alleen het frame uit 2015) gezet, en het verschil met de originele vario is bizar. Nou had ik al eerder een ontgrensde CDI van een andere lx 4 klepper op mijn lx gezet om te kijken of het doorboren het waard was, en ik kan zeker zeggen dat dat het waard is. Die blokken lopen als de brandweer voor een 4t. Alleen woon ik in Den Haag en hier is om de haverklap een rollerbank ergens, dus ontgrensd rijden heb ik niet veel zin in met overal politie. Nou zat ik te kijken voor een ontgrensde CDI met een begrenzer er aan, en kwam ik deze CDI tegen. Zoals je kunt zien loopt er een draadje vanaf het gat waar je normaliter moet boren. Aan het draadje zit een soort jack plug systeem waardoor je de begrenzing zelfstandig aan en uit kan zetten. Nou vraag ik me af, heeft iemand enig idee hoe in godsnaam ze dat voor elkaar hebben gekregen?
Ik weet namelijk uit ervaring dat bij die 2 klepper blokken een totaal andere CDI aanwezig is, waar je echt moet zagen en dat zijn er duidelijk twee polen waar je 2 draadjes aan kan solderen, en dan nog een schakelaar er aan vast kan solderen. Bij deze 4 klepper CDI zie ik dat niet zo snel gebeuren. Iemand een idee?
Ik heb trouwens ook nog wel gehoord dit klaarblijkelijk een ECU moest voorstellen. Kan me dit bijna niet bedenken maar stel het is toch zo, corrigeer me dan aub.
Dit is de CDI voor de duidelijkheid, en het gaatje zit rechtsbovenin. Als je gaat boren moet je eerst door de laag plastic heen totdat je bij de metalen bodem komt.
Bij voorbaat dank voor de reacties. Als ik fouten heb gemaakt hoor ik het graag!
Ik heb laatst een Malossi vario in mijn Vespa LX50 4t4v uit 2015 (met een korreltje zout, waarschijnlijk komt alleen het frame uit 2015) gezet, en het verschil met de originele vario is bizar. Nou had ik al eerder een ontgrensde CDI van een andere lx 4 klepper op mijn lx gezet om te kijken of het doorboren het waard was, en ik kan zeker zeggen dat dat het waard is. Die blokken lopen als de brandweer voor een 4t. Alleen woon ik in Den Haag en hier is om de haverklap een rollerbank ergens, dus ontgrensd rijden heb ik niet veel zin in met overal politie. Nou zat ik te kijken voor een ontgrensde CDI met een begrenzer er aan, en kwam ik deze CDI tegen. Zoals je kunt zien loopt er een draadje vanaf het gat waar je normaliter moet boren. Aan het draadje zit een soort jack plug systeem waardoor je de begrenzing zelfstandig aan en uit kan zetten. Nou vraag ik me af, heeft iemand enig idee hoe in godsnaam ze dat voor elkaar hebben gekregen?
Ik weet namelijk uit ervaring dat bij die 2 klepper blokken een totaal andere CDI aanwezig is, waar je echt moet zagen en dat zijn er duidelijk twee polen waar je 2 draadjes aan kan solderen, en dan nog een schakelaar er aan vast kan solderen. Bij deze 4 klepper CDI zie ik dat niet zo snel gebeuren. Iemand een idee?
Ik heb trouwens ook nog wel gehoord dit klaarblijkelijk een ECU moest voorstellen. Kan me dit bijna niet bedenken maar stel het is toch zo, corrigeer me dan aub.

Bij voorbaat dank voor de reacties. Als ik fouten heb gemaakt hoor ik het graag!