Ik heb op verscheidene fora mensen gezien die hiervoor een topic opende, echter vondt iedereen het te veel rompslomp en is het noiot daadwerkelijk gebeurd.
Maar desondanks wat info..
Je hebt een typegoedkeuring nodig, dat wil zeggen dat er al eerder een motorscooter van hetzelfde model in de markt is geweest.
Daarbij moet je scooter zijn uitgerust met een Claxon, Spiegel(s), verlichte snelheidsmeter en remlicht. Ook mag er geen slijtage zijn of speling zitten op draaiende delen.
Dan heb je nog de eisen met betrekking tot de verplichte verlichting: dimlicht (met goed lichtbeeld), groot licht, achterlicht , achterreflector, kentekenplaatverlichting
De banden: goedgekeurde banden tot minimaal 120km/u
En de remmen: goed werkende remmen verplicht. Mag niet lekken, scheuren of breuken vertonen.
Er zijn LX125's op de markt dus een typegoedkeuring kan ik theorie lukken (mits het enige verschil tussen de 125 en de 50 het motorblok is).
Klinkt allemaal soepeletjes, maar bel het RDW maar is en zoek het op internet.
Het blijkt echt een rompslomp te zijn en aan het eind van de rit ben je dik €800 kwijt (excl. motorblok).