vespa lx 50 omzetten naar Vespa lx125 motorscooter

lxmodss

Well-Known Member
goede avond iedereen,

bij deze de topic met de vraag of ik mijn Vespa lx 50 kan omzetten naar een Vespa lx 125cc

vaak lees ik gesprekken dat het veel geld kost om mijn Vespa om te zetten naar een 125cc. ik ben me er van bewust dat ik de Vespa moet laten omkeuren bij de rdw en dan ik een nieuw blok eronder moet zetten en wat dingen moet veranderen.

bij deze de volgende vragen:

- hoeveel kost het om van scooter naar een motorscooter op kenteken te zetten bij de rdw totale prijs ?(met kentenen etc etc)

- hoeveel zou het kostten om mijn scooter klaar te maken voor de rdw.
een plug and play 125cc blok ? wat voor blok past er onder een Vespa 125cc? ik heb namelijk al eens een skipper blok onder een Vespa lx gezien, en natuurlijk de normale 125cc of een leader blok?
- hoeveel zou plug and play blok kosten?

- frame en remmen --> het is onzin als mensen zeggen je moet het frame verstevigen etc etc een Vespa lx 50cc en een Vespa lx 125cc is precies het zelfde. wat ik me wel afvraag is of de remmen en de veringen moeten vervangen worden? en natuurlijk de kosten hiervan

- kan iemand mij een schatting geven van hoeveel mij dit in geheel zou kunnen kosten?

Een paar vrienden en ik zijn handig genoeg om dit zelf allemaal te doen alleen vragen we ons de prijzen af en de mogelijkheden. we kunnen ook nog advies vragen aan de omliggende scootershops, alleen die geven meestal advies in de vorm alsof geld op mijn rug groeit.
wij denken zelf dat dit geheel 1000 euro gaat kosten.

ik hoop dat iemand mij kan helpen,

groet,

lxmods
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb op verscheidene fora mensen gezien die hiervoor een topic opende, echter vondt iedereen het te veel rompslomp en is het noiot daadwerkelijk gebeurd.

Maar desondanks wat info..

Je hebt een typegoedkeuring nodig, dat wil zeggen dat er al eerder een motorscooter van hetzelfde model in de markt is geweest.

Daarbij moet je scooter zijn uitgerust met een Claxon, Spiegel(s), verlichte snelheidsmeter en remlicht. Ook mag er geen slijtage zijn of speling zitten op draaiende delen.
Dan heb je nog de eisen met betrekking tot de verplichte verlichting: dimlicht (met goed lichtbeeld), groot licht, achterlicht , achterreflector, kentekenplaatverlichting
De banden: goedgekeurde banden tot minimaal 120km/u
En de remmen: goed werkende remmen verplicht. Mag niet lekken, scheuren of breuken vertonen.

Er zijn LX125's op de markt dus een typegoedkeuring kan ik theorie lukken (mits het enige verschil tussen de 125 en de 50 het motorblok is).

Klinkt allemaal soepeletjes, maar bel het RDW maar is en zoek het op internet.
Het blijkt echt een rompslomp te zijn en aan het eind van de rit ben je dik €800 kwijt (excl. motorblok).
 
hey nielss0655

bedankt voor je antwoord!

ik heb zelf er veel over opgezocht mijn Vespa lx loopt als een zonnetje. 2 weken geleden heb ik alles na laten kijken en vernieuwen, alle remmen verlichting alles werkt naar behoren ik heb geen speling helemaal niks haha. dus het is eigenlijk dat ik mijn kilometer teller en een plug and play blok moet hebben en dan laten keuren. ik heb ook nog advies gevraagd via een scooter zaak die zieden ongeveer het zelfde als jij
 
..Ik denk dat het verstandiger en voordeliger is , als je je huidige Vespa verkoopt , en een Vespa 125 Cc koopt .
Of je Vespa 50 Cc inruilt op een 125 Cc Vespa.
 
hey nielss0655

bedankt voor je antwoord!

ik heb zelf er veel over opgezocht mijn Vespa lx loopt als een zonnetje. 2 weken geleden heb ik alles na laten kijken en vernieuwen, alle remmen verlichting alles werkt naar behoren ik heb geen speling helemaal niks haha. dus het is eigenlijk dat ik mijn kilometer teller en een plug and play blok moet hebben en dan laten keuren. ik heb ook nog advies gevraagd via een scooter zaak die zieden ongeveer het zelfde als jij
Graag gedaan!

Heb je wel berekend of deze optie goedkoper is dan die van Brute-Force?
Reken op de verkoopwaarde van je scooter + €1200. Is dat lager dan wat je vandaag de dag voor de 125cc variant betaald?
 
Back
Top