This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

vespa lx 50 4v start niet meer

bambostje

New Member
hallo ik heb een vespa lx50cc 4valve van 2018 met 9300km vespa is onbegrensd gezet door mij op 6000km en gaat mooi naar 75km/h vario is ervoor aangepast en sproeier. nu had hij de laatste tijd bij koud al wel problemen om te starten het was of van 1ste goed (mocht dan wel niet stil vallen) of blijven starten dan 10 min wachten en was dan meestal wel meteen weg. verder was het rijden steeds hetzelfde maar wanneer hij niet wilde maakte zelfs startpiloot geen verschil.
nu hem gestart 10km gereden stil gelegd en daarna niet meer willen starten. nieuwe bougie eens andere carburateur geplaatst maar niks zelfs geen beetje muziek ook niet met startpiloot . compressie lijkt mij goed te zijn heb een meter maar de aansluiting niet. is echt klein bij deze modellen.
kleppen zijn met pasteien dus niet zo makkelijk maar lijkt mij ook al sterk dat dit na deze km al is verlopen. steeds goed onderhouden.
ontsteking is naar ik denk goed. is wel blauw/oranje vonk maar springt zelfs bij afstand van 5 cm naar massa nog over.
wat zou dit kunnen zijn? er zit geen alarm ofzo op
bedankt en prettige feestdagen
 
Is het een Scooter met Lambasone ??? maak dat onderdeel eens schoon of vervang deze
Heeft de Scooter een Lucht /Massa Meter ??

Geef eens goede Info .
 
hallo. bedankt om mee te denken
nee de scooter is zonder dit alles is carburator geen injectie.
ik denk dat er toch al redelijk wat info staat als ik zeg dat carburateur is vervangen gaat deze normaal geen lamdasonde en lmm hebben. niet verkeerd bedoeld hoor maar heb alle mogelijke info gegeven denk ik. weet niet wat verder nog kan melden
 
ja ik dacht aangezien de vonk ver overspringt deze misschien goed genoeg was maar zal eens moeten beginnen meten en starten met de bobine denk ik dan (waarden eens moeten opzoeken). cdi kapot doet hij normaal niks hebben ze mij gezegd. massa is dan aan de accu waar de kabel van de min naar het chassis gaat.dat moet ik ook eens nakijken. er zit ook zoiets op als 2de luchtintake. is dat filterbakje op de koelingskast aan de stator die dan met een buis in de cilinderkop gaat. op youtube zeggen er hier veel om deze af te blinden. geen meerwaarde. iemand van op de hoogte wat dit doet of hoe het zit?
 
Net het blok vanonder het kader gehaald om kleppen eens goed te kunnen bekijken. Dit is een 4klepper met vaste stoters en dus via pastielen te regelen. Inlaat zou 10de en uitlaat 15de moeten zijn op tdp linkse klep krijg ik net 4de onder en rechtse 6de. Bij de uitlaat bijna niks. Kan dit echt zover verlopen zijn? En hoe dit te regelen en zo.
 
Nou weet ik niet wat pastielen zijn , maar deze kleppen kun je stellen , door de plaatjes , die in de stoters zitten , te veranderen van dikte .
Je meet eerst de klepspeling , zoals die nu is , en noteert dit per klep . Daarna de plaatjes die er nu onder zitten , eruit halen , daar staat of de maat op ge etst , of je moet de dikte opmeten . Daarna is het een kwestie van optellen , of aftrekken , hoe dik het nieuwe plaatje moet zijn .
Zijn in alle verschillende maten te verkrijgen .
Zou er niet te lang mee wachten , zeker als er nu al een uitlaat klep te strak staat .
 
Ja heb ik gedaan. Nu had ik op rechtse inlaat 0 en linkse uitlaat ook 0 de andere 6 en 4 dus schrok er wel van dat dit zo kan verlopen. Op de inlaat met 0 was op de shim zelfs geen maat meer te lezen. Zo afgesleten.
 
Ja ja alles goed gesmeerd en ik heb hem gekocht op 6000km en weet niet wat er daar voor is mee gebeurd. Jammer dat je dit systeem niet gewoon kan stellen zoals de meeste kleppen. Is toch niet echt een meerwaarde. Ducati gebruikt dit ook maar je...