Ik heb ook een Kymco Like en door het plaatsen van een gladde variobus reed hij al 45.
Ook het kabeltje/lusje van de cdi doorgeknipt en hij ging zelfs ruim 50.
Dus het is vrij eenvoudig om hem sneller te laten gaan.
Door het plaatsen van een Malossi multivar met 6.5 grams rolletjes en een onbegrensde cdi is de trekkracht beter geworden.
En een grotere sproeier, 78.
Hij is inmiddels omgekeurd als brommer.
Let er bij een Vespa op of het een 2 of 4 klepper is, die laatste zijn beter.
Met een 2 klepper is niets mis, maar een 4 klepper trekt beter op.
Als hij nog omgekeurd moet worden zal het ook een 2 klepper zijn , net als de Kymco.
En een euvel is dat de bodemplaat door gaat roesten als ze buiten gestald zijn.
Maar de Vespa's zijn wel beter en je zithouding is veel comfortabeler dan op de Kymco.
Je zit hoger, en je komt niet met je knieën tegen het stuur.
Het fietspad is veel te druk en op de rijbaan schiet je, soms, beter op.