Vespa frame...

JohnnyP

Vuurvos member
even een vraagje voor de vespa kenners...


ik heb een vespa lx 4 takt, van de verzekering gekocht... deze scooter moet helaas gesloopt worden.... aangezien fram goed stuk is...


maar blok ed is nog perfect, vind het eigenlijk best zonde...


waar kan ik een nieuwe frame krijgen? dealer zeggen ze dat je dan zonder nummers krijgt, en het gezeik is om er nummers in te krijgen..


iemand die weet hoe ik dit het best kan aanpakken, of gewoon helemaal niet aan beginnen... en onderdelen verkopen?
 
Advertisement - register to remove this

Nieuw frame kan alleen via de dealer idd, en is dan zonder nummers. Kost ook echt een kapitaal, dacht 1800 euro of zo. Is het huidige kenteken vernietigd? Zo nee, ZOU je het nr over kunnen slaan, al mag dat niet. En anders een andere sloper kopen, al zijn ze bijna niet te vinden.
 
Heb helaas geen kenteken bij. Aangezien het echt gesloopt moet worden. Anders was wel makkelijk geweest... maar frames zijn goed duur. Al zie ik ze in duitsland wel staan voor 200... maar dan moet ik weer naar rdw
 
Nummers overslaan zou ik ook niet doen met een voertuig wat gesloopt moet worden, stel dat er dan ooit weer schade mee gereden word en er komt een expert bij gaan de alarmbellen meteen rinkelen, en dan gelijk goed hard ook..
 
kenteken van deze scooter is ingeleverd... enige legale optie zou zijn.... nieuw frame bij dealer halen, en daar nieuwe nummers/papieren bij regelen via rdw... maar dit schijnt nogal een gedoe te zijn, en behoorlijk kostbaar... (niet rendabel dus)

ik heb de brommer nu voor 90 euro gekocht, maar vind gewoon zonde... aangezien er nog genoeg goede delen aan zitten... motor draait nog super, en heeft maar 1400 gelopen.

frame zonder papieren krijgen is geen probleem, helaas ben je er dan nog niet... moet eigenlijk gewoon een sloper vinden die nog kenteken heeft...
 
Ja idd maar dan heb je ook wel best wat kosten om die schade weer netjes te maken.. Ik zou hem gewoon slopen en de onderdelen die nog bruikbaar zijn op marktplaats gooien, tenzij je er zelf op wil gaan rijden natuurlijk. Maar een net Vespa blok is nog wel te verkopen hoor, velgensetje ook wel enzo. Maar wees wel voorbereid op vele reacties in laten we maar zeggen, gebrekkig Nederlands, op een advertentie met dat soort onderdelen.
 
Back
Top