Vespa frame niet stabiel

karel555

New Member
Beste mede-forumgebruikers,

onlangs een Vespa aangeschaft, op goed vertrouwen via marktplaats gekocht.
Had ik niet moeten doen.

Ik merkte al dat tijdens de bochten de scooter niet stabiel leek.
Ik dacht dat het aan mij lag, ik reed nooit scooter.

Onlangs heeft mijn broertje erop gereden, kwam al binnen 30 seconde terug en gaf aan dat er iets mis mee is.

Frame blijkt doorgeroest. De achterkant van de scooter kan je helemaal heen en weer laten dansen terwijl die stil staat.

Naar een scooterzaak geweest, geeft aan dat het einde oefening is en de scooter net zoveel waard is als de benzine die er nog in de tank zit.
Ik heb er best wat voor betaald dus gaf niet zo snel op.

Gebeld met enkele scooterzaken nadat ik op google gelezen had over een frame versterken van de vespa.

Ik dacht: als ik van 3 scooterzaken hetzelfde antwoord krijg dan gooi ik m weg.

Scooterzaak 1
Gaf hetzelfde antwoord als hierboven.

Scooterzaak 2
Je kan erop blijven rijden aangezien hij het nog doet, maar rij er niet harden mee als 10 of 15 km per uur.
Al je er harder mee rijdt dan breekt het door de helft bij een hobbel.

Scooterzaak 3
Gaf aan een oplossing te hebben door een lasser. Kosten zijn ongeveer 400 euro en de scooter is hierna nog steviger als origineel.
Heeft het over de bodemplaat die dichtgelast wordt. Ik weet niet zeker of hij me goed begreep.
Helaas zit deze zaak helemaal in friesland (Kollum ofzo) dus even langsgaan met het probleem heeft ook geen zin.


Mijn vraag aan jullie is:
Kan ik hier nog iets mee? Een frameversterker ofzo?
Een andere oplossing? Ik zal toch niet de eerste zijn met dit probleem (hoorde dat vespa veel roest op het frame).

Help!
 
Advertisement - register to remove this

Beste mede-forumgebruikers,

onlangs een Vespa aangeschaft, op goed vertrouwen via marktplaats gekocht.
Had ik niet moeten doen.

Ik merkte al dat tijdens de bochten de scooter niet stabiel leek.
Ik dacht dat het aan mij lag, ik reed nooit scooter.

Onlangs heeft mijn broertje erop gereden, kwam al binnen 30 seconde terug en gaf aan dat er iets mis mee is.

Frame blijkt doorgeroest. De achterkant van de scooter kan je helemaal heen en weer laten dansen terwijl die stil staat.

Naar een scooterzaak geweest, geeft aan dat het einde oefening is en de scooter net zoveel waard is als de benzine die er nog in de tank zit.
Ik heb er best wat voor betaald dus gaf niet zo snel op.

Gebeld met enkele scooterzaken nadat ik op google gelezen had over een frame versterken van de vespa.

Ik dacht: als ik van 3 scooterzaken hetzelfde antwoord krijg dan gooi ik m weg.

Scooterzaak 1
Gaf hetzelfde antwoord als hierboven.

Scooterzaak 2
Je kan erop blijven rijden aangezien hij het nog doet, maar rij er niet harden mee als 10 of 15 km per uur.
Al je er harder mee rijdt dan breekt het door de helft bij een hobbel.

Scooterzaak 3
Gaf aan een oplossing te hebben door een lasser. Kosten zijn ongeveer 400 euro en de scooter is hierna nog steviger als origineel.
Heeft het over de bodemplaat die dichtgelast wordt. Ik weet niet zeker of hij me goed begreep.
Helaas zit deze zaak helemaal in friesland (Kollum ofzo) dus even langsgaan met het probleem heeft ook geen zin.


Mijn vraag aan jullie is:
Kan ik hier nog iets mee? Een frameversterker ofzo?
Een andere oplossing? Ik zal toch niet de eerste zijn met dit probleem (hoorde dat vespa veel roest op het frame).

Help!
Ik zou zo even geen andere oplossing kunnen bedenken dan het frame verlassen. Je kan ook nog wat rondkijken op marktplaats voor een ander frame weet alleen niet wat dat kost. Op een verroeste scooter door blijven rijden lijkt me iig niet verstandig.
 
Het is natuurlijk moeilijk oordelen via het internet zonder de scooter ooit gezien te hebben en niet precies wetende wat er aan de hand is nog de staat van het aan de breuk grenzende metaal.

Als ik jou was zou ik je scooter niet bij een scooterzaak brengen maar er een lasbedrijf naar laten kijken, zij hebben een betere kijk op wat stevig is en niet.

Één tip geef ik je wel mee, zorg dat het bedrijf die er aan gaat werken zo min mogelijk uren eraan moet besteden, dus zorg ervoor dat de plaats van het onheil goed bereikbaar is, dat de kappen verwijderd zijn en eventueel in de buurt of in de weg zittende onderdelen gedemonteerd zijn.
Dan hoeft het bedrijf zelf zich enkel bezig te houden met waar ze goed in zijn, namelijk LASSEN!!!

Verder maak goeie afspraken over de prijs.

By the way, een zaak die je vertelt dat je er gerust mee kan doorrijden maar enkel 10 tot 15 kmpu vind ik persoonlijk niet serieus en sterker nog, onverantwoord bezig!
 
Wat een les leer je op deze manier. Opties: verkopen met een eerlijke omschrijving of in onderdelen en je verlies nemen.
Ander frame zoeken en alles overzetten. Tja, tijdelijk twee kentekens op naam en een klusje.
Ik ken je niet, maar altijd als ik een dergelijk verhaal hoor, hoop ik dat het een los achterwiel, lekke band of poreuze silent blocks zijn. Nare mensen die iemand oplichten voor (een paar) centen.
Groet,
 
Back
Top