Herr FlicK
Well-Known Member
Hallo, ik hoop dat het hier in het forum past maar het gaat eigenlijk om een brommer met variomatic..
Setup
Cilinder: 70cc 43mm Polini W-Poorter met aangepaste spoeling
Cilinderkop: Eurocilindro watergekoeld
Carters: Std met inlaat geveild en poorten doorgetrokken
Krukas: Kickstart Standaard
Carburateur: 13/13
Luchtfilter: Malossi
Sproeier: 66
Uitlaat: Proma Circuit
Ontsteking: CP op 0.4
Bougie: NGK B7HS
Voorvario: Polini
Achterkoppeling: Standaard
Achterschijven: 100 mm
Snaar: 950*13mm Getand
Vertanding: 1:9 (MALOSSI VERTANDING)
Trekveertjes: Zilveren
Drukveer: Gouden polini
Rolletjes: 6gr
Ik had eerst altijd een standaard vario vertanding voor vespa, deze was 1 op 12. ik heb nu een malossi vertanding (duur) gekocht en die is 1 op 9. dit zit bij vespa tussen snor en brom vertanding in (perfect)
Eerst ging ik altijd met moeite naar de 70-75 en nu met deze malossi vertanding haal ik deze snelheid ook (iets makkelijker) maar hij gaat niet harder.
Dat is wel de bedoeling, want dan moet iets van 80-90 haalbaar zijn.
Ik heb nu 6 gram rollen en voor mijn gevoel zijn deze goed, want met 5 gram rollen maakt hij egt te veel toeren gewoon (trillen enzo).
Ik heb een gouden drukveer die ongeveer 30% sterker is als orgineel dacht ik.
*deze drukveren zijn denk ik niet te vergelijken met scooterdrukveren*
----------
Ook heb ik een dip bij de 10-30 km/h. deze was er eerst ook altijd al een beetje maar nu iets erger.
Ik heb wel een filmpje (beetje oud want toen zat die vertanding er nog NIET in) maar daar hoor je hem een klein beetje
ook valt het optrekken daar trouwens tegen want de voetpakking was lek. maar hij doet t alsnog leuk.
http://rapidshare.de/files/6659852/Herr_FlicK_the_movie.WMV.html
Ik zal ook even wat fotos geven van de vario en dingen zodat jullie het niet in de war gooien met scooter onderdelen.
Setup
Cilinder: 70cc 43mm Polini W-Poorter met aangepaste spoeling
Cilinderkop: Eurocilindro watergekoeld
Carters: Std met inlaat geveild en poorten doorgetrokken
Krukas: Kickstart Standaard
Carburateur: 13/13
Luchtfilter: Malossi
Sproeier: 66
Uitlaat: Proma Circuit
Ontsteking: CP op 0.4
Bougie: NGK B7HS
Voorvario: Polini
Achterkoppeling: Standaard
Achterschijven: 100 mm
Snaar: 950*13mm Getand
Vertanding: 1:9 (MALOSSI VERTANDING)
Trekveertjes: Zilveren
Drukveer: Gouden polini
Rolletjes: 6gr
Ik had eerst altijd een standaard vario vertanding voor vespa, deze was 1 op 12. ik heb nu een malossi vertanding (duur) gekocht en die is 1 op 9. dit zit bij vespa tussen snor en brom vertanding in (perfect)
Eerst ging ik altijd met moeite naar de 70-75 en nu met deze malossi vertanding haal ik deze snelheid ook (iets makkelijker) maar hij gaat niet harder.
Dat is wel de bedoeling, want dan moet iets van 80-90 haalbaar zijn.
Ik heb nu 6 gram rollen en voor mijn gevoel zijn deze goed, want met 5 gram rollen maakt hij egt te veel toeren gewoon (trillen enzo).
Ik heb een gouden drukveer die ongeveer 30% sterker is als orgineel dacht ik.
*deze drukveren zijn denk ik niet te vergelijken met scooterdrukveren*
----------
Ook heb ik een dip bij de 10-30 km/h. deze was er eerst ook altijd al een beetje maar nu iets erger.
Ik heb wel een filmpje (beetje oud want toen zat die vertanding er nog NIET in) maar daar hoor je hem een klein beetje
ook valt het optrekken daar trouwens tegen want de voetpakking was lek. maar hij doet t alsnog leuk.
http://rapidshare.de/files/6659852/Herr_FlicK_the_movie.WMV.html
Ik zal ook even wat fotos geven van de vario en dingen zodat jullie het niet in de war gooien met scooter onderdelen.