Verzekering

Metal

Pr0ud Hardr0ck Member
Hoi allemaal,

Ik sta op het punt om morgen weer een brommert te kopen (van een particulier). Het probleem is dat de brommer niet verzekerd is en ik er wel 120 km mee moet rijden om hem thuis te krijgen. Nu dacht ik dus, ik sluit nu online een verzekering af met als ingangsdatum vandaag, dan moet dat goed zijn. Maar dan heb ik nog geen plaatje, nou wil ik er dus tijdelijk een oud plaatje opzetten (wordt je minder snel aangehouden). Maar wat ALS ik wordt aangehouden?? Als ik nou een mooi screenshot maak van de website, kom ik dan onder een boete uit?? Iemand een idee? of een tip??

Groeten Jeroen
 
Advertisement - register to remove this

Beetje jammer dat je m op zondag ophaalt, anders had je die scooter/brommer gewoon in die stad waar je um vandaan kunnen verzekeren.
Als die gast gewoon een kopietje van oude verzekeringspapieren had gescand o.i.d. dan had je waarschijnlijk bij een kantoor van Univé wel een verzekering kunnen afsluiten, dan had je gelijk je papieren en een plaatje.
 
Loserhond said:
Beetje jammer dat je m op zondag ophaalt, anders had je die scooter/brommer gewoon in die stad waar je um vandaan kunnen verzekeren.

Dus jij bedoeld dat al sik hem maandag ga halen, ik daar een bromfiets dealer moet opzoeken en gelijk kan afsluiten en een plaatje meekrijg??
 
Of een Univé/Verzekerings kantoor. Ik deed dat eerst ook altijd. 1Km rijden zonder verzekering, oude papieren laten overtikken, nieuwe verzekering afrekenen en gelijk plaatje monteren buiten. Later krijg je wel de officielee (groene?) papieren thuisgestuurd.
 
Loserhond said:
Of een Univé/Verzekerings kantoor. Ik deed dat eerst ook altijd. 1Km rijden zonder verzekering, oude papieren laten overtikken, nieuwe verzekering afrekenen en gelijk plaatje monteren buiten. Later krijg je wel de officielee (groene?) papieren thuisgestuurd.

Ik bedenk nu, morgen is het koopzondag in rotterdam, als ik nou eerst naar een brommerdealer ga, een verzekering afsluit plaatje meeneem en dat bij die gozer op z'n brommer schroef.. kan dat?

Weet iemand een brommerwinkel in Rotterdam of Den Haag die op koopzondagen open zijn??


[EDIT]
Ik zie net dat All Bikes in de Jonkerfranstraat op zondag open zijn, kan ik een brommer verzekeren zonder dat ik op de brommer ben??
 
Metal said:
Ik bedenk nu, morgen is het koopzondag in rotterdam, als ik nou eerst naar een brommerdealer ga, een verzekering afsluit plaatje meeneem en dat bij die gozer op z'n brommer schroef.. kan dat?

Weet iemand een brommerwinkel in Rotterdam of Den Haag die op koopzondagen open zijn??


[EDIT]
Ik zie net dat All Bikes in de Jonkerfranstraat op zondag open zijn, kan ik een brommer verzekeren zonder dat ik op de brommer ben??
ja, je moet alleen wel alle gegevens bij de hand hebben (framenummer ed.)
 
Frankz0r said:
ja, je moet alleen wel alle gegevens bij de hand hebben (framenummer ed.)

Ik heb framenummer (e goedkeuringsnummer) meer hoef je toch niet te weten?? Merk en type weet ik, sleutel nummer heb ik net nog even aan hem gevraagd.. vergeet ik iets belangrijks..
 
is het erg als je het bouwjaar niet weet?? De eigenaar wist het dus ook niet... Het is een Honda MB is het erg als ik gewoon 1988 invul? Of kan je het opvragen met het framenummer en controleren ze dat?
 
bij unive weten ze zelf meestal dan wel rond welke tijd hij geproduceerd is, want dat staat daar in de computer. 15 of 18 jaar oud maakt ook niet meer uit met de prijs...:P. En voor de rest maakt het bouwjaar niet uit hor!

suc6 ermee!

greetz, hans
 
Back
Top