vertandings verschil oud en nieuwe type pia.

sbk replica

Well-Known Member
men vraag gaat dus even over vertandingen van een pia.

het geval is, ik heb een kort oud type pia blok.

nu heeft die een Niet gelagerde tussen as, wat ik eigenlijk maar niets vind, gezien het inlopen etc. en ik wil liever men as waar men poulie op zit ook ondersteunen in de carterkap.

nu is dus mijn vraag, kan ik een NIEUW type vertanding plaatsen met een naaldlagertje in men blok plaatsen, een nieuwe type vertandings deksel en carterkap ?

alvast bedankt voor de antwoorden!

PS: ik heb gezocht, maar niets gevonden!
 
Advertisement - register to remove this

de assen hebben onderling iig verschillende diktes.

het is mogelijk om naaldlagers erin te zetten met veel bewerkingen , maar IMO is een oliefilmpje ook zeer goed gewoon , het draait immers op een oliefilm en niet op het alu.

ik zou persoonlijk gewoon een nieuwer type carter kopen.

verder maakt het ook uit wat voor setup dat je hebt of het ook echt boeit of het gelagerd is of niet.

Ik heb zelf 4 jaar met een standaard deksel scooterraces gereden (minarelli) met een standaard deksel , deze heb ik 1 keer vervangen , maar dat was omdat het lager van de ingaande as te los zat!!
 
het gaat om een blok voor de superspecial klasse, nieuwe type carter kopen is kut, omdat alles al aangepast is en gekotterd.

ik wacht even af of iemand een oplossing weet of niet! thanks voor je input iig !
 
Omzetten gaat niet lukken.

Oud type vertanding zit echt helemaal anders in elkaar.
Vertanding is echt anders gegoten.

Had foto`s laatst voor iemand anders maar helaas al verwijderd, zit echt heel wat verschil tussen.
 
Voor het sprinten gewoon dit type vertanding houden, vaak loopt het alleen maar soepeler met deze vertanding dan de nieuwere.

Als je nieuw type poulies monteerd moet je een ringetje achter de poulies doen zodat ze niet tegen de vertandings deksel aanlopen.

Als je goed oplet bij de sprints, zie je voornamelijk oud type carters rondrijden, dit heeft ook een reden...;)
 
Wij hebben 98 en 2000 blokjes....
Bovenaan de 2000 en onderaan de 98 :)
268805_2129414108475_1039641659_32473411_1498590_n.jpg

Dan de vertandingen.... Die met de Moer op de uitgaande as is de 2000....
284208_2129413708465_1039641659_32473409_3474827_n.jpg

268154_2129413508460_1039641659_32473407_5261373_n.jpg

268915_2129413188452_1039641659_32473405_1869672_n.jpg


en dat ringetje op de 98 as voor de pouliess is niet nodig zoals bij minarelli kan je gewoon groefje uitfrezen :)
 
als ik dit zo bekijk, dan gaat het allemaal nooooit lukken inderdaad!

ik ga dus gewon voor een oud type vertanding,

iedereen bedankt voor de antwoorden, misschien iets voor een archief ?

weet de rest het ook!
 
Voor oud type kun je ook middelste as in lagers laten draaien. Heb ik altijd gehad in tijd dat wij nog sprintte. Kan je er evt wel bij helpen, pm maar als je interesse hebt.
 
Domme antwoorden? Iedereen wilt toch gewoon helpen?

en de vraag was
"kan ik een NIEUW type vertanding plaatsen met een naaldlagertje in men blok plaatsen, een nieuwe type vertandings deksel en carterkap ? "

En NEEN dat van een 2000 past niet op een 98 blok, de vertanding NIET en het deksel ook NIET.... Ook het carterdeksel van de 2000 is gelagerd en de 98 NIET....
 
heiko net even gesproken, blijk dus voor oud model dus 2 verschillende vertandingen te zijn. en met lagertjes, en een zonder die dus gewoon in het carter draait!

duidelijk verhaal!
 
Back
Top