Vertanding probleem

MarioBros

New Member
Hallo allemaal.

Ik heb een aprilia sr50 piaggio motor.

Het gaat om een HiPer2 2takt motor van piaggio.

Tijdens het vervangen van de vertandingslagers ben ik erachter gekomen dat op de grote carter, waar uiteindelijk de ingaande as op rust, versleten is en te wijd is geworden. Dit is ook te zien op de wanden van dat gaatje. Dit zorgt voor de ingaande as dat die speling heeft en bij het aangrijpen en loslaten van de koppeling dus ook voor tik geluiden zorgt.

Nu wil ik dit een beetje uitbreiden om een busje van brons erin te zetten die op maat gemaakt wordt zodat de as weer erin kan zonder teveel speling. En natuurlijk ook een klein gaatje zodat de olie erdoorheen kan en dus alles gesmeerd kan blijven. Ik ben opzoek naar een bedrijf die dit soort werkzaamheden uitvoert.

Wellicht kennen jullie er eentje in de omgeving zuid-holland

Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

Hier kan je toch bij elke metaalbewerking terecht als je specificeert (maatvoering en materiaal) om een busje te laten draaien.

In het oude type blok zat daar geloof ik een lager?

Hier kan je toch bij elke metaalbewerking terecht als je specificeert (maatvoering en materiaal) om een busje te laten draaien.

In het oude type blok zat daar geloof ik een lager?
Bedankt voor je reactie. Klopt in het oude type zat daar een lager. Bij deze type zit de lager in het vertandingsdeksel en in het carter deksel

Back