vertanding probleem?

Sanderp

Der Kakabeos
Hallo luitjes.

Ik zit met een "probleem" waneer ik mn scooter naar achter rol dan tikt het achtervelg zeg maar, iets van, klak klak klak klak :p. naar voren is gewoon geen probleem, maar waneer ik net ff sprintje trek begint ie akkelig te schaafen en te fluiten. ik denk zelf dat het aan de vertanding ligt, dat die te droog staat en al half naar de kloten is geholpen, (heb dat ding gister gekocht) er ligt bdw naar ff rijden ook een plasje olie boven op het carter, bij het ophangpunt van de veer zegmaar. Bedraagt een Pia langblok, als ik me niet vergis van ouder dan 98
 
Advertisement - register to remove this

Hoogstwaarschijnlijk komt het door de remklauw. Hoor dat wel vaker.
Had het zelf laatst ook, vertanding nagekeken en de lagers, maar die waren in orde. toen remklauw eraf gehaald en toen was de tik over.
 
Ik kijk morgen wel ff, heeft geen haast. blok moet tg sowieso nog uitelkaar. Ding is beun, moet ff netjes. In iedergeval eerst maar bedankt. Snelle reactie trouwens :O
 
Np;)

Als je de klauw eraf hebt en de tik is weg moet je proberen de zuigertjes van de remklauw soepeler te maken, bijv met remreiniger. Daarna was de tik over bij mij, maar nu komt de tik weer terug. Het kan ook met de remblokjes te maken hebben want die zijn bij mij aardig nieuw. Met de vorige remblokjes had ik het probleem niet.
Kan dus zijn dat de tik vanzelf weer over gaat naarmate de remblokjes verder afslijten
 
ik zal wel ff kijken, ik moet er zowieso nog ff een langere vertanding inzetten. maar zal morgen ook wel ff naar de remmerij kijken, moet ik uhm gelijk opspannen want die achterrem is Dramatisch! :p
 
haha nee, sprint blok, 23pk geloofik onafgestelt. maja weet niet op wat voor bank en wat ik daar van geloven moet, trekt in iedergeval wel lekker :p
 
friesche sprints & sbo, die jonge (collega van me vader) heeft met dit blok al een tijd van 7,2 neergezet geloofik, en ik heb gehoord dat ik met de top 4 meedoet ofsow. maja moet nog een keihin of een 34mm crosmotor carb op, en zelf gebakken uitlaatje eronder hangen, alles nog tunen, en hopen dat we met het zware hok onder 7 kunnen rijden. maar genoeg gelult daarover. On topic maarweer :p
 
ik had ook last van dat tikken,....
had net nieuwe remblokjes week daarna begon het. werd er gek van.
had allees nagekeken maar niks zat los.
nu heb ik laatst mijn band vervangen (de klauw ging er dus ook af) en nu hoor ik het niet meer.... erg raar :S
mja het is over dus ik zeg monteer um ff opnieuw
 
ik kijk zo even, moet tg ff andere velg erop klappen, want de band die er nu op zit heeft geen profiel meer :p dan kom ik daar tg, zal alles ff na-checken. iedereen eerst maar bedankt
 
probleem gevonden, zoals ik dacht stond de vertanding droog, was niet veel meer van over. iedereen toch bedankt voor het antwoorden van mn vraag
 
Back
Top