vertanding probleem

zipke70cc

Member
hallo,
ik heb een zip 2t waar ik mijn primair vertanding naar een malossi heb gedaan maar als ik hem in het carter doe dan loopt die aan vlgsm en kan ik hem niet meer rond draaien. wie kan me helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Malossi is recht tandwiel orgineel is schuin tandwiel? Mischien daarom?of het moet op elkaar in slijten? Ik noem maar wat dingen wat het mischien zou kunnen zijn.
 
Een geluidsfragment of filmpje kan soms wel helpen.

Als de tandwielen nu recht zijn, dan maken ze ook meer geluid, dit komt omdat ze in elkaar "hakken" ipv geleidelijk (de schuine tandwielen) het koppel overdragen
 
Malossi is recht tandwiel orgineel is schuin tandwiel? Mischien daarom?of het moet op elkaar in slijten? Ik noem maar wat dingen wat het mischien zou kunnen zijn.
de malossi is inderdaad recht en orgineel schuin
Post automatically merged:

Een geluidsfragment of filmpje kan soms wel helpen.

Als de tandwielen nu recht zijn, dan maken ze ook meer geluid, dit komt omdat ze in elkaar "hakken" ipv geleidelijk (de schuine tandwielen) het koppel overdragen
het is gewoon als ik mijn vertanding in mn carter steek blokeerd alles en zit heel vast krikg hem niet met hand rondgedraaid maar de malossi vertanding is recht en de orginele schuin
 
Wanneer je de tandwielen niet met de hand rond kan krijgen...beter niet forceren.
Je zegt dat je de primaire vertanding veranderd hebt. Welke verhouding heb je nu?
Op de foto zie je de vertanding van een zip. Het tandwiel met 48 is het grote tandwiel van de primaire vertanding,
Het grijpt in op een klein tandwiel, wat op de as van de koppeling achter zit.
Wanneer je 1 tandwiel van de primaire vertanding veranderd, moet het andere ook veranderen. Zitten er twee andere tandwielen in? Van Malossi?
Jouw grote tandwiel van de primaire is misschien geen 48, maar kennelijk te groot voor het carter.
Je hebt ook nog met een tussenasje te maken. Daar zit die van 48 op. Maar wanneer dit niet goed geperst is, en die kans is klein, dan kloppen spelingen niet meer.
Eerst moet je uitsluiten of het een kwestie is van tandwielprofielen die niet passen. Scheef past niet op recht.
Laat maar horen....
Post automatically merged:

nog even de foto...
 

Attachments

  • ZIP euro 5 vertanding.jpg
    ZIP euro 5 vertanding.jpg
    145 KB · Views: 13
Back
Top