vertanding prim/sec

Status
Not open for further replies.

Wackoflo

(Re)Member
Weet iemand of ik beter mijn primaire vertamding kan vervangen voor een hogere top of mijn sec. vartanding...
Setup:
70cc topp.
12mm carb.
polini v-snaar, vario, airspeed.
AGP-uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Runnertjuh:
geen idee, maar wees verstandig en koop eens een 19mm carb

Een 70cc met 12mm carb. gaat toch ook?
Je trekt minder snel op, maar het verbruik is toch veel minder?! Je moet de voor- en nadelen afwegen hé.
 
Originally posted by superflapper:
Een 70cc met 12mm carb. gaat toch ook?
Je trekt minder snel op, maar het verbruik is toch veel minder?! Je moet de voor- en nadelen afwegen hé.
kans op vastloper veel groter..........19mm nemen dus
 
Originally posted by krizzz:
Originally posted by superflapper:
Een 70cc met 12mm carb. gaat toch ook?
Je trekt minder snel op, maar het verbruik is toch veel minder?! Je moet de voor- en nadelen afwegen hé.
kans op vastloper veel groter..........19mm nemen dus


Je hebt gelijk, da's een redelijk groot nadeel!
smile.gif
 
Koop nou maar eerst een andere carbu en als je die hebt, dan kan je het beste een andere primaire vertanding kopen. Je standaard primair is nl schuin en slijt veel sneller. Weet niet hoe het komt, maar het is wel zo.

Greetz
 
"Je standaard primair is nl schuin en slijt veel sneller. Weet niet hoe het komt, maar het is wel zo."

Dat is niet zo.

Schuine vertanding slijt juist minder hard, doordat de tanden geleidelijker op elkaar ingrijpen (grotere tandoverlappingscoefficient).
Dat is ook meteen de rede dat schuine vertanding geruislozer is dan rechte vertanding.

Wat wel een nadeel is:

Door de schuine tanden heb je een extra axiale krachtcomponent die zorgt voor extra wrijving/ slijtage op de lagers/ loopbussen.

Dat is verlies, en dat willen we niet.


------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, schuimfilter (ramair in aanbouw) Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed Valve met aangepast vulstuk, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, Multivar 2000 vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp/ -tank/ startmotor verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Rond de 16 achterwiel-pk's bij zo'n 14000 rpm.
 
inderdaad en de kans op lassen van de schuine vertanding onder hoge belasting....de olie wordt dan "gekraakt " ....is ook groter ..... omdat de vertanding meer schuift langs elkaar dus meer warmte wordt opgewekt en dus meer verliezen heeft
 
OK bedankt dat wordt dus de malossi primaire vertanding.

Die carb wordt een 21 mm dus niet zeuren

en wat is er mis met mijn uitlaat: best handig zo'n verstelbare uitlaat... of is hij niet goed ofzo voor mijn setup????
 
Wat voor scooter heb je eigenlijk?

Ik heb nog een zo goed als nieuwe in de doos secundaire rechte vertandingsset van Top Performances liggen, voor Minarelli.

Monteren zonder persen, std assen eruit, nieuwe erin. Ideaal...

------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, schuimfilter (ramair in aanbouw) Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed Valve met aangepast vulstuk, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, Multivar 2000 vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp/ -tank/ startmotor/ lichtspoelen verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Rond de 16 achterwiel-pk's bij zo'n 14000 rpm.
 
Wat wel een nadeel is:

Door de schuine tanden heb je een extra axiale krachtcomponent die zorgt voor extra wrijving/ slijtage op de lagers/ loopbussen.

Dat is verlies, en dat willen we niet.


[/B][/QUOTE]


Waarom heb jij eigenlijk geen andere primaire vertanding?
 
Kap met die sig man!

-------------------------
Vespa Bravo, Proma Circuit/Giannelli Exel Fiber, buddyseat, zijstandaard (Buzzetti), koplamproostertje, rond de 2,5 achterwielpk's bij 7000 toeren.

------------------
Piaggio Zip SP'97, Hebo Manston cilinder, MHR Team krukas, Yasuni C20, 21mm DO, MHR Hyperreed, Malossi recht 21mm spruitstuk, zelfbouw filter in helmbak, MHR2000 Overrange, Yamashi halfpoelie, Hebo koppeling, MHR clutch bell, Malossi Overrange radiateur, Malossi remschijf, Goodridge stalen remleiding, Monoseat, RGD voorveer, RMS achterveer, Malossi EPROM device... Pfoeheej. :)
 
Is wel stijl om die Vespa bovenaan in je signature te zetten, Arne
smile.gif
...

Signatures zijn irritant
smile.gif
...

Greetz.

------------------
Puch Nrg Mc^2 (bsg 05-cilinder), Polini 2G Clutch, Polini For Race...

Piaggio Sfera '95:
-Hebo Alu 70cc (Twins tuned), Polini For Race, Dell'Orto PHBG 21mm, 96 sproeier, W7 gasnaald, Handchoke Dell'Orto/Top Performances Minarelli-versie, Malossi Multivar (wel naar de kl*te), Malossi trekveertjes geel, Hebo schuimfilter, complete kabelboom verwijderd, noodstop, paars/wit gespoten, witte velgen...
 
Op de meeste forum's kan je niet eens bepalen of je em aan of uitzet, dan staat ie er gewoon altijd.

------------------
Gaan jullie nou zo langzaam, of ben ik nu zo snel?
 
Geen primaire vertanding omdat mijn RF dan veel te laag wordt...

Ik wil een sprinter hebben, ik hoef geen 140 km/h digi te gaan...

Misschien dat ik de secundaire die ik nu heb verkoop, en er een kortere (originele RF) in zet, dan zou ik wel een Malossi primair erbij kunnen nemen voor een nog acceptabele wegsprint power.



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, schuimfilter (ramair in aanbouw) Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed Valve met aangepast vulstuk, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, Multivar 2000 vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp/ -tank/ startmotor/ lichtspoelen verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Rond de 16 achterwiel-pk's bij zo'n 14000 rpm.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top