Andere Vertanding ja of nee?

Status
Not open for further replies.

John G

Well-Known Member
Mensen ik zit met een vraag.
Klinkt mischien een beetje Noob maar goed.

Ik heb dus een 2Fast blokje (PIA)
Ik weeg zelf 105 kilo en ben vrij lang
Ik heb een standaard wielbasis met vooruitstaande clamp dus kan die 105 kilo aardig goed naar voren verdelen

Maar wanneer kies je nou voor een andere vertanding?
Ik heb nu dus origineel en kan hem nog aardig licht stuiterend aan de grond houden.
nou is hij nog niet optimaal afgesteld maar goed het loopt al niet verkeerd.

Mijn ervaring met bijv. 13/44 @ mina is dat je trekkracht verliest. wat voor mijn gewicht alles behalve gunstig is.
Maar er zijn ook een hoop mensen die zweren er bij IVM met harder door trekken?
Maar ik lees ook weer dingen van mensen die zeggen dat std vertanding ook beter is...

Wie kan me hier me helpen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je voor de 150meter uit je vario/vertanding loopt, dan is het tijd voor een langere vertanding. En als je hem niet kunt houden.
 
Als je voor de 150meter uit je vario/vertanding loopt, dan is het tijd voor een langere vertanding. En als je hem niet kunt houden.

Ja oke dat weet ik. maar hoe weet je nou precies of hij uit je vario loopt?
en als hij bijv. bij de 135m uit je vario is gelopen zal het dan niet nog steeds een nadeel zijn als je andere vertanding monteerd? want je verliest echt een hoop trekkracht er door...

Vraag me af of die vertanding die laatste meters compenseerd t.o.v. het minder hard wegtrekken (als ik hem kan houden)
 
ik zou sowieso iets langer nemen omdat je na de 80 oid al een stuk minder hard door accelereert met std vertanding. En ik weet niet of je al gebankt hebt met je blok, maar neem aan dat je met dik vermogen toch wel moeite zult gaan krijgen om je 2fast te houden icm std vertanding. Sowieso blijft het een kwestie van testen, ik denk dat je met en rf van 9,5-10 betere tijden zult rijden dan met std vertanding.
 
Heb je 10 of 13 inch achterwiel? Dat scheelt ook nog in welke rf je moet nemen. Maar met 2fast en dan standaar rf loopt ie te snel te vario uit. Houd je aant weinig vermogen en acceleratie over.
 
Ik rijd met 13 inch.
ik heb nu al wel moeite om hem aan de grond te houden. maar ik ben zwaar dus kan veel met mijn eigen gewicht doen.

Ik vraag het me af wat sneller is. zo heb ik ook eens gelezen dat je op de 150m helemaal niet uit je vario loopt. dat het pas echt nut heeft op 450m sprint.

Bij mijn mina project(speed) was hij echt een stuk langzamer door de andere vertanding voelbaar langzamer....

Ik kan deze RF lenen voor genemuiden.

Malossi primair 14/39 + Polini secundair 16/47 = 8.18

Lijkt me niet echt wat denk ik of wel? IVM 13 inch wiel
 
Last edited:
das idd wel een stuk te lang icm met 13 inch, ookal heb je misschien wel het vermogen ervoor, grote kans dat je overbrenging gaat slippen oid. Maar dan nog, test het op straat...
 
Met 13 inch achterwiel heb ik op jubbega gereden met een RF van 9,69.
Dit was met een aerox frame zonder verlenging.

Ik zou niet met een langere vertanding willen rijden, eerder wat korter en de koppeling wat minder strak zetten.
 
Met 13 inch achterwiel heb ik op jubbega gereden met een RF van 9,69.
Dit was met een aerox frame zonder verlenging.

Ik zou niet met een langere vertanding willen rijden, eerder wat korter en de koppeling wat minder strak zetten.

hmm

dat staat hij nu ook de koppeling... maar wat was je tijd dan @ jubbega'?
jij stond voor mij trouwens :p met je kapotte kickstart (2de run)
 
Dan slipt je achterwiel wel,

Je moet gewoon de precieze balans vinden: Bij de start geen slip/net geen wheely, en moet er voor zorgen dat hij net je vario niet uitloopt. dan rijd je imo een ideale 150 meter.

gr,
 
je moet gewoon zo kort mogelijk wat je met de start nog net kan houden zonder slip/wheelie.
dat ie uit de vario zou lopen bij pakweg 125 meter maakt imo weinig uit, dan heb je de winst al te pakken.
 
je moet gewoon zo kort mogelijk wat je met de start nog net kan houden zonder slip/wheelie.
dat ie uit de vario zou lopen bij pakweg 125 meter maakt imo weinig uit, dan heb je de winst al te pakken.

Kijk en zo denk ik er dus ook over.

Ik ga dat gewoon proberen. kijken hoelang ik hem met std vertanding kan houden. desnoods een wheeliebar oid. ze zeggen ook dat er in de eerste 50m het meeste winst gehaald kan worden....
 
Een wheelybar is bedoeld om eventuele fouten/wheelys op te vangen. om er al van uit te gaan om op je wheelybar te gaan is niet echt de gedachte erachter. Beter stel je het precies zo af zoals ik en mark in de 2 posts boven je zeggen.
 
hmm

dat staat hij nu ook de koppeling... maar wat was je tijd dan @ jubbega'?
jij stond voor mij trouwens :p met je kapotte kickstart (2de run)

7.995 sec. en mijn vertanding was te lang.
Daarom heb ik de vertanding veranderd en heb nu dus een hogere RF.

En liever word ik niet herinnerd als de man met de kapotte kickstart :p haha.
 
Een wheelybar is bedoeld om eventuele fouten/wheelys op te vangen. om er al van uit te gaan om op je wheelybar te gaan is niet echt de gedachte erachter. Beter stel je het precies zo af zoals ik en mark in de 2 posts boven je zeggen.

Ik ga morgen lekker een beetje afstellen etc. kan nog een vertanding met een rf van 10.1 proberen.

7.995 sec. en mijn vertanding was te lang.
Daarom heb ik de vertanding veranderd en heb nu dus een hogere RF.

En liever word ik niet herinnerd als de man met de kapotte kickstart :p haha.

ik had dus met die 13/44 ook een te lange vertanding vermoet ik. ik was echt slecht weg @ jubbega. en had bagger tijden neer gezet. 8,0
terwijl ik op meppel heerlijk rap weg kwam. en behoorlijk wat scooters gevlamt heb...

o en ik zal dat kickstart verhaal achterwegen laten :* :+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top