Ja naar onder/boven en links en rechts. In of uitschuiven weet ik niet zeker, maar volgensmij niet.dit klinkt mij als een gaar lager, als je ook al zegt dat je speling hebt (is dat omhoog/omlaag danwel naar voren/naar achteren (radiaal) of in/uit schuiven (axiaal)?
juist, en dan gaan tandwielen óók "uit elkaar" lopen, op een andere radius dan waarvoor ze gemaakt zijn, dat gaat óók zagen (heb zo'n versnellingsbak in een auto gehad.. met hulp van een ervarener monteur (Ford specialist) alle lagers vervangen en hij was weer als nieuw. lijkt me in zo'n eindaandrijving makkelijker te doen..Ja naar onder/boven en links en rechts. In of uitschuiven weet ik niet zeker, maar volgensmij niet.
Top. Ik ga dan binnenkort gewoon alle lagers in de carter vervangen. Hopelijk helpt het.juist, en dan gaan tandwielen óók "uit elkaar" lopen, op een andere radius dan waarvoor ze gemaakt zijn, dat gaat óók zagen (heb zo'n versnellingsbak in een auto gehad.. met hulp van een ervarener monteur (Ford specialist) alle lagers vervangen en hij was weer als nieuw. lijkt me in zo'n eindaandrijving makkelijker te doen..
kwaliteitje wel dan. heeft mijn Agi met 26K nog geen last van.Als je er nieuwe lagers in zet zit er ook nog speling in.
Hey simsa,Als je er nieuwe lagers in zet zit er ook nog speling in. Ervaring kan doorslag geven wanneer het teveel is. 9000km en gare lagers vind ik al heel vlot, niets is onmogelijk.
Remhuis, veertjes koppeling etc wel in orde? Je hebt het geluid enkel met de snaar erop lijkt het toch?
Is het niet een klepperende vario? Mogelijk een variogeleider kapot.
Of ben je er zeker van dat het van achteren komt.
Geluid is soms moeilijk te lokaliseren in zo'n prachtige aliminum klankkast.
Volgensmij is die nog goed. Als ik dichtbij mn carter luister, dan lijkt het alsof het in de buurt van de achterwielas ergens vandaan komt.Hoe ziet het lager in de carterkap er uit?
Want zonder kap hoor ik het niet... Dus denk dat die de boosdoener is.
Vario kan niet imo, die gaat niet draaien als je je achterwiel draait.
Ja dat is het gekke inderdaad… mocht iemand nog andere suggesties hebben, hoor ik het graag.Dan zou hij het ook moeten doen met je carterkap eraf mijns inziens.....
En dan verdwijnt het geluid zo goed als... Lastige dit.
Hey Jeroen,Is het koppelingshuis er al eens eerder afgeweest?
Ik zie een witte drukveer, en die is niet origineel, hoort bij de multivar- set van Malossi.
Is het koppelingshuis beschadigd door een onervaren sleutelaar?
Je ziet de buitenkant wat slingeren. Dan kan deze tegen de 'remschoenen'van het binnenwerk aankomen en een tik geluid maken. Wanneer je het koppelingshuis eraf haalt zie je misschien iets aan de slijpsporen op de voeringen.
Kijk ook naar de koppelingsveertjes, of deze goed gemonteerd zitten.
Ik ben benieuwd naar wat je gaat tegenkomen. De ingaande as mag best wat speling hebben, en is vaak wat lawaaiig wanneer je het zo laat draaien. Vermoedelijk zijn de lagers nog prima. Bij de e5 zip zijn er in de bak 3 glijlagers vervangen door echte kogellagers, naar mijn idee dus beter.
Hey Jeroen,Verder zie ik dat je twee standaard trekveertjes hebt, en een rode. Beetje raar. Maar dan zou het tikken over moeten gaan bij de snelheid die past bij volledige uitzetting van de koppelingsschoenen. Ik schat 35 km.
Wat hebben ze toch met die koppeling gedaan?
Zo wild, dat misschien wel een lager naar god is?