Kymco people s (snelle) vertanding

Limes

Member
Hi ik heb een kymco people s waar ik graag een (snellere) vertanding in wil plaatsen
Setup:
Naraku 72cc V2
Naraku Variokit
Naraku koppeling/torquedriver
Polini trekveertjes zwart
(Heb waarschijnlijk een te kleine v-snaar) geen malossi drukveer heb rood en wit al geprobeerd
Binnekort nokkenas a8 (mezoly)
Binnekort naraku 24 mm carb
Naraku metale spruitstuk

Bestaat dit? zoja helpt dit bij mijn setup?
 

Attachments

  • DB64D4FA-2C97-4B10-830F-9A2349E2FAF0.jpeg
    DB64D4FA-2C97-4B10-830F-9A2349E2FAF0.jpeg
    625.1 KB · Views: 21
Advertisement - register to remove this

Van een snelle vertanding krijg je alleen maar een hogere top. En je verliest trekkracht, misschien dat je dit weer kunt minimaliseren door de overbrenging opnieuw af te stellen. Je top zal al rond de 75 zijn gok ik zo? Is snel zat. Zal deze vertanding er gewoon in laten zitten, scheelt ook een hoop geld
 
Van een snelle vertanding krijg je alleen maar een hogere top. En je verliest trekkracht, misschien dat je dit weer kunt minimaliseren door de overbrenging opnieuw af te stellen. Je top zal al rond de 75 zijn gok ik zo? Is snel zat. Zal deze vertanding er gewoon in laten zitten, scheelt ook
Als ik toch eigenwijs zou zijn wat zou mijn top uiteindelijk worden en hoeveel zou ik verliezen aan trekkracht en waar kan ik die vertanding vinden
 
met lichtere rollen ga je meer toeren maken. Als je zo licht gaat dat je overtoeren maakt is ook niet goed voor de trekkracht, vooral omdat je je brommer dan zo de prak in rijdt. Is een kwestie van proberen.

Ik zou trouwens voordat je begint met afstellen even kijken of de snaar nou wel of niet goed is. Anders kan je opnieuw beginnen nadat je wel de juiste snaar erin hebt gedaan
 
Wacht er bestaan vertanding setjes voor de People S/Agility 16?

Is dat een aangepast setje of een setje gelijk aan origineel? Als het gelijk is aan origineel (wat ik verwacht gezien er geen nummers bijstaan) heb je er niks aan.


Ik weet dat de People S, de Agility 16 en de Super 8 een ramp zijn om vlot te krijgen door korte vertanding. Vaak mag je al blij zijn met 70kmh.


Die 24mm carburateur kan ik je uit ervaring btw vertellen dat je daar niks mee opschiet. De standaard 18.5mm carburateur is prima voor 72cc cilinder. Je kunt ook te groot gaan in carburateur, pas vanaf 80cc met een kop met grotere kleppen helpt een carburateur upgrade. Op een 72 ga je alleen maar gezeik krijgen met afstelling zonder dat ie er sneller van wordt. Groter is niet per definitie beter.
 
Ja had dat al begrepen maar heb m al gekocht en het proberen waard vind ik
Ik dacht volgens mij ook dat het een 1 op 1 set was heb vrij weinig aan ja haha
 
Wacht er bestaan vertanding setjes voor de People S/Agility 16?

Is dat een aangepast setje of een setje gelijk aan origineel? Als het gelijk is aan origineel (wat ik verwacht gezien er geen nummers bijstaan) heb je er niks aan.
Ik had de tanden geteld van die van malossi en de standaard. Heb er waarschijnlijk een paar overgeslagen of te veel geteld maar de malossi had 64 tanden en de standaard 76.
 
Voor een 72cc ga je moeite hebben met een grotere kop zoeken.

Als je een passende 47mm kop vind, ga je ook je zuiger moeten vervangen gezien de compressieverhouding dan anders wordt, anders wordt je scooter echt stronttraag.

Het is geen lego dat omdat het past het ook goed werkt, je moet goed kijken dat je de juiste onderdelen bij elkaar pakt. Een dish zuiger werkt niet lekker met een grote kop, en een dome zuiger botst met een standaard kop.

72cc rijdt over het algemeen het beste met de standaard kop en standaard carburateur. Ook als je een aftermarket nokkenas hebt.
Post automatically merged:

Ik had de tanden geteld van die van malossi en de standaard. Heb er waarschijnlijk een paar overgeslagen of te veel geteld maar de malossi had 64 tanden en de standaard 76.
Oh interessant! Dat is het wel eens waard om verder te onderzoeken.
 
Die malossi vertanding is een ramp op een agi16 überhaupt is het een ramp die vertanding. Heb die Malossi op twee agi's gehad met een 90cc en 80cc met die 90cc was het 87km p.uur wind mee op standaard carb. Maar ook twee keer de hele zooi aan gort gereden. Ga nu met een 80cc op een 18/51/15 setje proberen maar er is niet een lutser in heel Nederland die kan vertellen wat het doet. Ze verkopen die zooi allemaal in hun webshoppie maar als je mijnheer de reparateur vraagt wat het doet, weten ze het niet. Die 16/57 vertanding van Malossi is tof op een 12 inch.
Post automatically merged:

Voor een 72cc ga je moeite hebben met een grotere kop zoeken.

Als je een passende 47mm kop vind, ga je ook je zuiger moeten vervangen gezien de compressieverhouding dan anders wordt, anders wordt je scooter echt stronttraag.

Het is geen lego dat omdat het past het ook goed werkt, je moet goed kijken dat je de juiste onderdelen bij elkaar pakt. Een dish zuiger werkt niet lekker met een grote kop, en een dome zuiger botst met een standaard kop.

72cc rijdt over het algemeen het beste met de standaard kop en standaard carburateur. Ook als je een aftermarket nokkenas hebt.
Post automatically merged:


Oh interessant! Dat is het wel eens waard om verder te onderzoeken.
80cc heb je geen aparte kop voor nodig, slaat nergens op en doet geen reet, ook grotere carb doet geen zak. Die 80cctjes vn Naraku rijden tussen de 5000-10000 km en het beste met een normaal koppie en normale carb
Post automatically merged:

Voor een 72cc ga je moeite hebben met een grotere kop zoeken.

Als je een passende 47mm kop vind, ga je ook je zuiger moeten vervangen gezien de compressieverhouding dan anders wordt, anders wordt je scooter echt stronttraag.

Het is geen lego dat omdat het past het ook goed werkt, je moet goed kijken dat je de juiste onderdelen bij elkaar pakt. Een dish zuiger werkt niet lekker met een grote kop, en een dome zuiger botst met een standaard kop.

72cc rijdt over het algemeen het beste met de standaard kop en standaard carburateur. Ook als je een aftermarket nokkenas hebt.
Post automatically merged:


Oh interessant! Dat is het wel eens waard om verder te onderzoeken.
80cc heb je geen aparte kop voor nodig, slaat nergens op en doet geen reet, ook grotere carb doet geen zak. Die 80cctjes vn Naraku rijden tussen de 5000-10000 km en het beste met een normaal koppie en normale carb

En heel eerlijk heb een kymco 25km snor hier staan van mijn dochter, ontgrensd en die haalt helemaal standaard wind mee ook de 70, 12inch. Zonder probleem.
Post automatically merged:

En heel eerlijk op een people S, agi16 gewoon nooit groter gaan dan 47.mm helaas, tis wat 't is. Je rijdt echt de hele zooi aan puin. Heb er echt al heel wat revisies opzitten met eigenwijsheid. Die dingen zijn gewoon te zwaar. En ook al die mooie verhalen van heavy duty krukassen etc, bullcrap. De lagers zijn echt niet anders, dus de zooi gaat gewoon stuk.

Tofste setup op een agi16 of people S is een 90cc naraku setje met een standaard carbje met normaal sproeiertje ontgrensd met afstandsbediening, liefst zo normaal mogelijk koppelingetje en beetje lage rollen voor wat trekkracht op die 16/57 malossi vertanding. En dan rijdt je er 6000km tot revisie. Maar heb je wel lol

Beste set-up is gewoon 80cctje, mooie multivar met standaard koppeling, standaard carbje en een gereviseerd kopje van een auto-sleutelaar die het snapt hoe je klepzadels past en polijst. Leuk kevlar snaartje erop voor wat behoud en ergens tussen de 6-7 grams rollen. A8 nokkenasje en hops je rijdt veel leuke km's
 
Last edited:
Die malossi vertanding is een ramp op een agi16 überhaupt is het een ramp die vertanding. Heb die Malossi op twee agi's gehad met een 90cc en 80cc met die 90cc was het 87km p.uur wind mee op standaard carb. Maar ook twee keer de hele zooi aan gort gereden. Ga nu met een 80cc op een 18/51/15 setje proberen maar er is niet een lutser in heel Nederland die kan vertellen wat het doet. Ze verkopen die zooi allemaal in hun webshoppie maar als je mijnheer de reparateur vraagt wat het doet, weten ze het niet. Die 16/57 vertanding van Malossi is tof op een 12 inch.
Post automatically merged:


80cc heb je geen aparte kop voor nodig, slaat nergens op en doet geen reet, ook grotere carb doet geen zak. Die 80cctjes vn Naraku rijden tussen de 5000-10000 km en het beste met een normaal koppie en normale carb
Post automatically merged:


80cc heb je geen aparte kop voor nodig, slaat nergens op en doet geen reet, ook grotere carb doet geen zak. Die 80cctjes vn Naraku rijden tussen de 5000-10000 km en het beste met een normaal koppie en normale carb

En heel eerlijk heb een kymco 25km snor hier staan van mijn dochter, ontgrensd en die haalt helemaal standaard wind mee ook de 70, 12inch. Zonder probleem.
Post automatically merged:

En heel eerlijk op een people S, agi16 gewoon nooit groter gaan dan 47.mm helaas, tis wat 't is. Je rijdt echt de hele zooi aan puin. Heb er echt al heel wat revisies opzitten met eigenwijsheid. Die dingen zijn gewoon te zwaar. En ook al die mooie verhalen van heavy duty krukassen etc, bullcrap. De lagers zijn echt niet anders, dus de zooi gaat gewoon stuk.

Tofste setup op een agi16 of people S is een 90cc naraku setje met een standaard carbje met normaal sproeiertje ontgrensd met afstandsbediening, liefst zo normaal mogelijk koppelingetje en beetje lage rollen voor wat trekkracht op die 16/57 malossi vertanding. En dan rijdt je er 6000km tot revisie. Maar heb je wel lol

Beste set-up is gewoon 80cctje, mooie multivar met standaard koppeling, standaard carbje en een gereviseerd kopje van een auto-sleutelaar die het snapt hoe je klepzadels past en polijst. Leuk kevlar snaartje erop voor wat behoud en ergens tussen de 6-7 grams rollen. A8 nokkenasje en hops je rijdt veel leuke km's
En trust me, gewoon omdat ik de snelste agi16 ooit wilde heb ik er echt zeker €3000 aan uitgegeven gewoon omdat ik het leuk vond. Heb echt van alles geprobeerd. Ben nu aan mijn 2e bezig.
Post automatically merged:

En heel eerlijk op een people S, agi16 gewoon nooit groter gaan dan 47.mm helaas, tis wat 't is. Je rijdt echt de hele zooi aan puin. Heb er echt al heel wat revisies opzitten met eigenwijsheid. Die dingen zijn gewoon te zwaar. En ook al die mooie verhalen van heavy duty krukassen etc, bullcrap. De lagers zijn echt niet anders, dus de zooi gaat gewoon stuk.

Tofste setup op een agi16 of people S is een 90cc naraku setje met een standaard carbje met normaal sproeiertje ontgrensd met afstandsbediening, liefst zo normaal mogelijk koppelingetje en beetje lage rollen voor wat trekkracht op die 16/57 malossi vertanding. En dan rijdt je er 6000km tot revisie. Maar heb je wel lol

Beste set-up is gewoon 80cctje, mooie multivar met standaard koppeling, standaard carbje en een gereviseerd kopje van een auto-sleutelaar die het snapt hoe je klepzadels past en polijst. Leuk kevlar snaartje erop voor wat behoud en ergens tussen de 6-7 grams rollen. A8 nokkenasje en hops je rijdt veel leuke km's
 
Die malossi vertanding is een ramp op een agi16 überhaupt is het een ramp die vertanding. Heb die Malossi op twee agi's gehad met een 90cc en 80cc met die 90cc was het 87km p.uur wind mee op standaard carb. Maar ook twee keer de hele zooi aan gort gereden. Ga nu met een 80cc op een 18/51/15 setje proberen maar er is niet een lutser in heel Nederland die kan vertellen wat het doet.
Heb je die 18/51 ooit nog gemonteerd en bevalt het? Ik heb het setje nu ook op het oog.
 
Back
Top