Verschil vacuum / benzine slang

Janbo55

New Member
Misschien een hele domme vraag maar stel hem toch en hoop dat iemand me daarmee kan helpen, “Is er echt een verschil bij een GY6 blok of ieder blok tussen een benzine / olie slang en een vacuum slang”?

Daar bedoel ik mee het materiaal en niet de maatvoering.

Reden is, ik blijf valse lucht houden sinds ik mijn leidingen heb vervangen. Maar heb naar mijn spruitstuk een benzine/olie leiding van 5x8 mm aangesloten. Wil deze vervangen naar 4.5x8 of 7 maar vroeg me af of ik een standaard leiding hiervoor kan nemen of moet ik een speciale vacuum leiding nemen?

Bvd voor de support.
 
Advertisement - register to remove this

Vacuümslang is niet meer dan een slangetje waar lucht doorheen gaat.
Een rietje zou nog voldoen.

Ik gebruik zelf 4x7 op vacuüm.
Echter in het verleden vaak genoeg 5x8 erop gehad, maar veroorzaakte bij mij geen valse lucht.
Iig niet met een fatsoenlijk slangenklemmetje erop.

De valse lucht had je dus ook al voor het vervangen van de slangen?
Je hebt een andere scooter dan ik, maar los van de isolator zitten er vaak ook papieren pakkingen bij.
 
Valse lucht zou ik niet perse meteen bij de slangen zoeken eerlijk gezegd. Maar je kan dezelfde maat leiding in principe gebruiken is hetzelfde materiaal. Wat je kan proberen is een veerring of slangklemmetje of desnoods met een tyrip de slang wat vaster te kunnen monteren op de nippels
 
Vacuümslang is niet meer dan een slangetje waar lucht doorheen gaat.
Een rietje zou nog voldoen.

Ik gebruik zelf 4x7 op vacuüm.
Echter in het verleden vaak genoeg 5x8 erop gehad, maar veroorzaakte bij mij geen valse lucht.
Iig niet met een fatsoenlijk slangenklemmetje erop.

De valse lucht had je dus ook al voor het vervangen van de slangen?
Je hebt een andere scooter dan ik, maar los van de isolator zitten er vaak ook papieren pakkingen bij.
Hartelijk dank voor je reactie. De isolator was inderdaad ook kapot en heb hier een nieuwe met een O-ring erin gedaan, omdat het spruitstuk niet echt duur was deze ook maar vernieuwd (met O-ring) maar loste het probleem niet op van niet stationair kunnen afstellen en je merkt gewoon vermogen verlies. Luchtschroef kan ik helemaal indraaien en dan maakt tie nog toeren en dsn weer bwwwp uit. Maar een pakking zat hier niet bij, ga ik uitzoeken.
Post automatically merged:

Valse lucht zou ik niet perse meteen bij de slangen zoeken eerlijk gezegd. Maar je kan dezelfde maat leiding in principe gebruiken is hetzelfde materiaal. Wat je kan proberen is een veerring of slangklemmetje of desnoods met een tyrip de slang wat vaster te kunnen monteren op de nippels
Hartelijk dank voor je reactie. Eerst had ik idd “te grote klemmen” terwijl het dezelfde maat was als de vorige en nieuw maar tijdens het rijden kwam de vacuum slang heel makkelijk los en viel tie natuurlijk uit. Heb toen kleinere er op gedaan en er zelfs 2 op gehad om er maar zeker van te zijn dat hij goed vast zat, daarom denk ik als die slang er zo makkelijk afgaat je eigenlijk met de klemmen zo moet knijpen dat dit niet 100% dichtgaat en beter is om een kleinere luchtslang er op te zetten ipv de 5x8 benzine slang wie er nu op zit.
 
Last edited:
Back
Top