Verschil tussen fabrizi en Malossi..

Big B NRG

Well, this is awkward
Hallo allemaal...

Ik heb weer eens een paar dringende vragen :)

Aangezien ik van plan de scooter te verkopen die ik nu heb en wat nieuws te gaan nemen...

Daarbij hoort uiteraard ook een nieuwe setup bij...

Nu zat ik dus te twijfelen tussen een aantal cilinders, namelijk speed, cross (beide van malossi) en die fabrizi cilinders (hierbij bedoel ik de LC 70 cilinders)

Een speed is ongeveer waar het halve forum mee rijd en de cross of fabrizi hoor ik bijna nooit wat over...

Ik wil een scooter gaan bouwen die veel trekkracht produceerd...dus vandaar de cross cilinder in het rijtje:)

Mijn vragen:

Hoe presteren deze cilinders (speed, cross, fabrizi) en wat zijn de tune-mogelijkheden van deze cilinder?

Het gaat trouwens om een pia LC blok...

Alvast bedankt :W
 
Advertisement - register to remove this

Cilinder presteren kut, pas op met die cross hoor want dan heb je geen top meer. Is alleen om voor veel trekkracht.

Tune mogelijkheden zijn er niet, zijn zover volgens mij ook totaal nergens bekend, zeker op het forum niet.

:|
 
Mensen praten veel poep over de cross :|
De timing van een speed en een cross zijn bijna gelijk, ook de door malossi opgegevens specs (PK/NM) zijn bijna gelijk. Speed en cross zijn ook beide tunebaar. Fabrizi weet ik helaas nix over, alleen dat de afwerking nog welis brak is.
 
volgens mij is het een heeeel subtiele hind :p

speed is alom bekend wat dat doet cross weet ik niet en van fabrize heb ik wel eens gehoord dat ALS je het heel houd het ook erg leuk loopt
 
Cross heeft alleen andere zuiger dan speed geloof ik op piaggio dan.

Fabrizi rijd nog niemand mee, dus test het :)
 
Originally posted by chezzmo
Mensen praten veel poep over de cross :|
De timing van een speed en een cross zijn bijna gelijk, ook de door malossi opgegevens specs (PK/NM) zijn bijna gelijk. Speed en cross zijn ook beide tunebaar. Fabrizi weet ik helaas nix over, alleen dat de afwerking nog welis brak is.


Scheelt het op straat erg veel als je met een speed of een cross rijd?
Een cross moet toch wel op top over de 120 digi komen?

Wat raden jullie mij aan kwa cilinder voor trekkracht...een speed of een cross aangezien de waardes niet zo ver van elkaar afliggen... Of maakt het na tuning niet veel meer uit?
 
Wat mij opviel over het vershcil tussen de Speed en de Cross is... uhmmmm niks... Alleen andere zuiger en drijfstang dus...

Volgens het boekjes lagen de timingen gelijk. Net als de rest van de cilinder.
 
Laat mij dan eens de timingen van de cross en de speed zien volgens de boekjes? Ik denk dat er nm wel verschil zit
 
Men weet hier kennelijk nog steeds het verschil tussen vermogen en koppel niet. Voor trekkracht bij een scooter met CVT heb je nodig: VERMOGEN

Vermogen is koppel maal toerental.

Wil je dat je scootertje zo hard mogelijk trekt, dan moet je dus zo veel mogelijk koppel bij een zo hoog mogelijk toerental. Veel koppel is fijn, maar heb je dat bij een laag toerental dan heb je nog steeds niet veel vermogen. Heb je dus een scooter met baggerkoppel van zeg 5Nm, maar laat je hem (theoretisch he:+)30000 toeren lopen dan heb je nog steeds veel vermogen en dan zal 'ie dus hard trekken...

Capice:! ?
 
Je hebt wel degelijk koppel nodig om lekker vooruit te komen, zeker bij een hogere belasting (tegenwind/duo), want zonder koppel sta je dan zo weer stil...
 
Originally posted by RobS
En die fabrizi Evo is geen optie, 44 mm slag krukas nodig, dus word in combi met 47.6 boring: 80cc

Die zal wss wel laagtoeriger zijn als de andere hier genoemde cillinder ivm de hogere piekzuigersnelheid door de langere slag. Daarnaast is idd de cilinderinhoud groter.

Zal lastig zoeken zijn naar een goede uitlaat. De gebruikelijke uitlaten zijn geproduceerd om te presteren met cilinders met heel andere specificatie's
 
Originally posted by Hans F.
Die zal wss wel laagtoeriger zijn als de andere hier genoemde cillinder ivm de hogere piekzuigersnelheid door de langere slag. Daarnaast is idd de cilinderinhoud groter.

Zal lastig zoeken zijn naar een goede uitlaat. De gebruikelijke uitlaten zijn geproduceerd om te presteren met cilinders met heel andere specificatie's

In hele fabrizi pret pakket. zit toch uitlaat krukas en cilinder?
 
Back
Top