Verschil tussen de Piaggo carters

DirectX

Well-Known Member
Op het "weer aan de praat" helpen van een paar scooters na, ben ik op het gebied van het scooterblokken nog een beetje noob.. Ik heb veel ervaring met puch en zundapp e.d.

Ik heb een minibike met een luchgekoelde polini cilinder (> 10pk met 16mm), waar ik NK wedstrijden mee rijdt.

Nu wil ik een nieuwe minibike gaan bouwen met een scooter blok. Er rijden al een paar van deze minibikes rondt. In het algemeen worden hiervoor piaggo blokken gebruikt, dit in verband met het opbouwen van een trekstarter en droge koppeling aan de andere kant vd carter.

Ik kan een piaggo blok kopen, van een total loss scooter.

Nu komt mijn vraag :-)

Zijn er veel soorten piaggo carters of zijn ze allemaal het zelfde kwa formaat e.d. ?
 
Advertisement - register to remove this

Misschien nog even een aanvulling.

Het is de bedoeling dat het vario gedeelte geheel wordt verwijdert. Op de krukas komt een originele minibike koppeling. Op het koppelingshuis komt dan een tandwieltje (6 tands ofzo) en dan met een dunne ketting naar het grote tandwiel op het achterwiel.
 
Hehe , zoiets had ik ook al in me kop voor mijn minibike ,
Carter maakt vrijwel niks uit , je moet er alleen op letten of je AC of Lc wil rijden (ik neem aan lc) dat er dan een vloeistofpomp in je carter zit.
 
Inmiddels ben ik in bezit van een LC carter, met nog wat onderdelen.
Ik ga eerst een koppeling en trekstarter op de carter monteren.. Daarna een nieuw frame bouwen e.d.

Ondertussen zit ik een beetje te denken over de setup. Het technisch regelement schrijft voor 50cc max 20 mm carb. en voor 70cc max 16 mm carb.

Wat zou het beste zijn.. Een goede 50 cc met 20 mm of 70 met 16mm ?
Zou een 16mm niet te klein zijn voor een snelle 70 ?
 
Ik zou denk ik voor een 50 gaan, lekker toeren janken. Ik zeg niet dat een 70 dat niet kan, maar ik denk niet dat je erg veel koppel nodig hebt, het is toch een licht dingetje, en met en 20 trekt het toch zeker aardig dan.
 
je kan echt beter een 70cc met 16 mm rijden, dat doen wij ook bij de supermotard en in principe zijn we net zo snel als een topscooter.

je moet je afvragen wat beter is:

alles uit een 50 halen met een 20mm
of een 70 die op 70% van zijn vermogen rijd met een 16mm

lijkt mij dat je dan duidelijk voor die 70cc moet gaan want dat loopt minder makkerlijk kapot als een 50 die draait met alles wat ie halen kan
 
heineken787 said:

hij zij 70 geen 80cc :P

het licht er een beetje aan wat jou wensen zijn en wat je buget is :) ik ik heb zelf all veel goede verhalen over de speed 04 gehoord :) drm rij k er zelf ook meej. maar is wel prijzig :)

maar uit een evo / manston / cross is ook meer dan 20 pk tehalen :)
 
Back
Top