This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

verschil in carburator

ronnyracingteam

Ronny Himself
Ik was aan het denken om een 28mm carb aan te schaffen om een
zo goed als compleet MHR 70cc blok te voeden.

Ik zit mometeel met een 19mm omdat dat in het reglement als max doormeter
van carb. staat.

Ik wou een 28mm aanschaffen om eens wat te tesen tijdens vrije trainingen
om te zien wat er nog meer uit mijn blokje kan gehaald worden.

Maar wat voor carb zou ik dan best nemen, er zijn een vesrchillend aantal merken met een groot verschil in de prijs.

Waarom is de ene nu beter als de andere, koso, oke keihin, dell'orho, mikuni,...????

ik zat te denken om gewoon een stage 6 28mm team aan te schaffen
waarom, geen idee. die spreekt me gewoon aan.

kan dus iemand me uitleggen waarom de ene beter zou zijn als de andere
en waarom hij beter is (makkelijker af te stellen, meer vermogen, betere gasreactie, ...???)

Groetjes
 
Zover ik heb gehoort is een "keihin" 1 van de beste carbs met 28mm omdat die volgens mij het beste afstelbaar zijn...

En met vlakschuif is ook beter voor snellere inlaat
 
als ik alles wat ik hoor moet geloven,....
iedereen krijpt allesinds naar de 'echte keihin', maar ik vraag me gewoon af
is dit omdat iedereen dit gewoon doet, of zit er daadwerkelijk verschil op.
 
Er zit daadwerkelijk veel verschil tussen de afwerking van de carbs en de losse componenten die erin zitten.
Er is al vaker over de verschillen gepraat hier op het forum, ik heb alleen geen zin om het op te zoeken.