Bart@Sp said:die G maat kan kloppen, de meeste low budget cillinders gaan verder dan maat D![]()
blueneonlight said:Is 0.05 mm ruimte tussen je zuiger en cilinder niet een beetje weinig? Het kan goed zijn dat het wel zo is, maar ik vind het een beetje weinig dat is volgens mij nog dunner dan een velletje papier.
Dan heb je nog te maken met het uitzetten van de onderdelen en de oliefilm die op die cilinderwand komt. Dus ik twijvel nog een beetje.
blueneonlight said:Is 0.05 mm ruimte tussen je zuiger en cilinder niet een beetje weinig? Het kan goed zijn dat het wel zo is, maar ik vind het een beetje weinig dat is volgens mij nog dunner dan een velletje papier.
Dan heb je nog te maken met het uitzetten van de onderdelen en de oliefilm die op die cilinderwand komt. Dus ik twijvel nog een beetje.
Rimfire said:Je cilinder kan ook ovaal zijn. Op sommige plaatsen breder als andere
Joël said:Een Evo kun je zelfs op 0.04mm zetten ...
$aint said:Ik heb helaas zelf geen binnen-micrometer dus kan het niet zelf nameten, maar een (nieuwe) cilinder heeft in principe over de gehele lengte dezelfde diameter toch? (aangezien het honen over de complete lengte met dezelfde diameter gebeurd)
blueneonlight said:maar merk je verschil als je zuiger bv 0,03 mm te klein is?
melf #50 said:als het goed is is de zuiger bovenaan kleiner in diameter dan onder , omdat er toch wel temperatuurverschil zit tussen boven en onder.
je moet de zuiger ook onder meten (op de slip zegmaar)
0,04 /0,05 is normaal bij een alu cilinder ....
ik heb een keer een Polini voor Puch Maxi opgemeten (nieuw) , die zat op 0,35 zelfs...
$aint said:Ik wilde graag zo'n antwoord, maar dan m.b.t. de cilinder![]()
melf #50 said:cilinder is gewoon overal gelijk.. (nieuw natuurlijk)