Er staat nergens beschreven hoeveel mm, wel dat het in goede staat moet wezen. En je snapt wle dat een gladde band niet echt deugdelijk is.
edit:/ je kan er dan ook gewoon een boete voor krijgen.
ik denk dat daar wel een minimum voor komt dan , bij auto's is dat 1,6mm profiel , bij bromfiets zal dat waarschijnlijk net zo gaan.
bij auto's heb je ook gewoon bepaalde maatstaven , dus dit gaat bij scooters ook zo worden.
maar dingen als sportsturen , andere kappen e.d. hoef je je geen zorgen over te maken , bij auto's bijv. zit je ook met bumpers , spoilers etc. zolang ze maar geen gevaar opleveren voor de veiligheid , want dat is de hele bedoeling achter een apk. een apk is gewoon zoeken naar dingen die echt niet kunnen of gevaar op zouden kunnen leveren , en dat vind ik prima , als ik zie hoeveel mensen er bijv. rond rijden met kapotte remmen , kromme of afgebroken remhendels , gladde banden (waar ze vaak zelf schuld aan zijn) etc.
dat er met apk keuringen op snelheid word gelet vind ik wel onzin , dit omdat A het meer aan de bestuurder ligt of ie er wel normaal mee omgaat of niet en B omdat in Nederland nog steeds niet zoiets is als klasses , bijv. met 15 25 km/h , met 16 45 , met 17 80cc oid , dat zou veel mooier op te bouwen zijn imo. dan wen je er beter aan , en dat dan wel streng controleren. NU kan elke aap die 16 word meteen een brommer kopen en direct maar wat opvoeren.
ik heb jaren in een bromfietszaak gewerkt en heb daar gemerkt dat het niet perse de hardrijders zijn die ongelukken maken , zou je dezelfde figuren een std brommer geven zouden ze evenveel brokken maken , juist de std rijders maakten veel ongelukken zelfs! , de regering moet eens wat meer letten op HOE een brommer word gebruikt ipv wat voor vermogen het heeft, want laten we eerlijk zijn , een auto kun je toch ook in allerlei vermogensklasses kopen en daar vanaf je 18e direct in rond tuffen zonder enige ervaring?