verplichte apk????

APK voor 2wielers invoeren?


  • Total voters
    83
kansloze regel, per regio in NL 100 rollenbank per week, word wel weer eens wat. Beetje de volgende generatie arm maken. Je word eerst genaaid met die rollenbanken en nu ook dit nog.. pff.. verkoop em anders wel :S
 
Zeker A

Dan rijden er alleen nog maar goede en veilige scooters over straat :D
een beetje scooter liefhebber weet natuurlijk wel hoe zijn scooter er bij staat.
maar een kameraad van me is tijdje terug keihard op zijn bek gegaan omdat zijn voorvork gewoon kapot ging omdat die over een hobbel reed
technisch was die al niet zo best en nu is die dus totall loss.
 
Sonde.

Zulke dingen zie je zelf nou niet 1 2 3... Vandaar die APK. het is veiliger voor JOUW , maar ook voor je SCOOTER. Of die nou 120 rijdt of 45... Maakt geen hol uit. Dat is jou probleem als je tegen iemand op klapt. Niet die van de APK keurmeester , of wel soms ? Dat is de politie zijn probleem. Als jij je scooter wil mooi maken , dan kan dat. Hou het alleen bescheiden.

Geen voor- / achterlichten ? Dan mag je alleen overdag rijden.
Geen knipperlicht ? Dit geval ALLEEN overdag rijden. Overdag kan je je hand uitsteken. 's Avonds zie je dit niet.
Sportstuur ? Mag , maar binnen bepaalde mm's.
Geen profiel op banden ? Afkeur , of laat er gelijk nieuwes op zetten.
Enz..

Gewoon een simpele APK. Als alles in orde is , is er niks aan de hand. Dan heb je niks te verbergen ook. Simple as that.
 
Geen voor- / achterlichten ? Dan mag je alleen overdag rijden.

Alleen overdag?? Nee echt niet. Ik vind persoonlijk lichten toch erg belangrijk bij zeer slecht weer al duurt het maar zeer kort.

En jah zo heeft ieder zijn mening. Ik heb op C gestemt vind rollerbank al genoeg. Ik zou het alleen niet erg vinden al worden wrakken van de weg gehaald.

Mvg.
 
Ze kunnen ook nog steeds uitgezet worden de lichten. En zonder lichten rijden kan mooier zijn. Kijk maar eens naar booskijers bij ene rox. Dus dan doel ik echt op die kleine zelfbouw oogjes.

Ieder zijn smaak van wat hij mooi vind.
 
Zolang ze niet te zeikerig worden vind ik het prima..
banden, en remmen vind ik goed dat ze die controleren als je remmen het niet doen breng je ook andere in gevaar.

maar ze moeten niet gaan zeuren dat je achterlicht kapje wit is ipv rood bijvoorbeeld
 
Nou, aan de ene kant vind ik een APK-Keuring wel goed, ik weet van men eigen dat mijn scooter mechanisch goedgekeurd wordt, en iedereen ziet zelf ook wel of je band kaal is of dergelijk.

Daarintegen vind ik een snelheidsmeting wel zwaar overdreven, want opvoeren kunne ze tog niet tegen gaan.maar ik zeg wel, sommige kamikazepiloten op hun puch's en vespa's die bijna geen remmen meer hebben, en dan 70 door een woonwijk knallen moeten gwoon van de weg gehaald worden, niet dat ik overal netjes 45 rij, maar ik rij zo hard als de situatie het toelaat, en het idee van gwoon aan de snelheid houden vind ik best goed, auto's kunnen tog ook harder dan 120?
 
Optie 3, ze moeten niet zo gefixeerd zijn op constructiesnelheid. De beunhazigste scooters komen weg bij controles zolang ze niet te hard gaan (mijn ervaring)
Als de rollerbanktest standaard wordt aangevuld met een snelle controle van technische staat bespaart me dat tenminste weer de kosten die zon apk met zich meebrengt
 
Maar volgensmij controleren ze daar al op.

Heb je remmen die niet deugen krijg je een boete
Speling op balhoofd boete...

Teminste dit lees je regelmatig. En toen ik met mijn slider werd aangehouden werd ik meegenomen naar het bureau. Op de rollebank en toen hij daar af werd gehaald zette ik hem weer neer, maar voelde een agent wel even of ik speling had op mijn balhoofd....
En je ziet ook wel dat ze controleren op bandenprofiel

Dus eigenlijks is het dubbelop dan....
 
Maar volgensmij controleren ze daar al op.

Heb je remmen die niet deugen krijg je een boete
Speling op balhoofd boete...

Teminste dit lees je regelmatig. En toen ik met mijn slider werd aangehouden werd ik meegenomen naar het bureau. Op de rollebank en toen hij daar af werd gehaald zette ik hem weer neer, maar voelde een agent wel even of ik speling had op mijn balhoofd....
En je ziet ook wel dat ze controleren op bandenprofiel

Dus eigenlijks is het dubbelop dan....


oja joh, dan hoef ik met mn auto ook niet naar de apk....
 
Ja en dat over banden.. wat willen ze controleren op profiel dan? Ik heb nergens kunnen vinden in de wet dat er profiel op MOET zitten. Ze raden het alleen aan.
 
Ja en dat over banden.. wat willen ze controleren op profiel dan? Ik heb nergens kunnen vinden in de wet dat er profiel op MOET zitten. Ze raden het alleen aan.
Kheb die vraag ook om mn examen gehad... tis nie verplicht, voor hun part ga je zonder profiel rije, zolang je jezelf en het overige verkeer nie in gevaar brengt
 
Ja en dat over banden.. wat willen ze controleren op profiel dan? Ik heb nergens kunnen vinden in de wet dat er profiel op MOET zitten. Ze raden het alleen aan.

Er staat nergens beschreven hoeveel mm, wel dat het in goede staat moet wezen. En je snapt wle dat een gladde band niet echt deugdelijk is.

edit:/ je kan er dan ook gewoon een boete voor krijgen.
 
ik vind apk aan de ene kand wel goed aan de andere kant niet
wel goed der zijn er bij die hier door een stuk veiliger rijden en dat is ook handig voor anderen en je weet direct of alles nog een beetje in goede staat is voor een leek dan

min punten als ze gaan zeuren dat het geen originele kap is of zo en opvoeren ja je hebt em binnen een minute weer ontvoerd ik dan in iedergeval dat vind ik gewoon bull shit.

voor de rest heb op c gestemd
 
Er staat nergens beschreven hoeveel mm, wel dat het in goede staat moet wezen. En je snapt wle dat een gladde band niet echt deugdelijk is.

edit:/ je kan er dan ook gewoon een boete voor krijgen.

ik denk dat daar wel een minimum voor komt dan , bij auto's is dat 1,6mm profiel , bij bromfiets zal dat waarschijnlijk net zo gaan.

bij auto's heb je ook gewoon bepaalde maatstaven , dus dit gaat bij scooters ook zo worden.

maar dingen als sportsturen , andere kappen e.d. hoef je je geen zorgen over te maken , bij auto's bijv. zit je ook met bumpers , spoilers etc. zolang ze maar geen gevaar opleveren voor de veiligheid , want dat is de hele bedoeling achter een apk. een apk is gewoon zoeken naar dingen die echt niet kunnen of gevaar op zouden kunnen leveren , en dat vind ik prima , als ik zie hoeveel mensen er bijv. rond rijden met kapotte remmen , kromme of afgebroken remhendels , gladde banden (waar ze vaak zelf schuld aan zijn) etc.

dat er met apk keuringen op snelheid word gelet vind ik wel onzin , dit omdat A het meer aan de bestuurder ligt of ie er wel normaal mee omgaat of niet en B omdat in Nederland nog steeds niet zoiets is als klasses , bijv. met 15 25 km/h , met 16 45 , met 17 80cc oid , dat zou veel mooier op te bouwen zijn imo. dan wen je er beter aan , en dat dan wel streng controleren. NU kan elke aap die 16 word meteen een brommer kopen en direct maar wat opvoeren.

ik heb jaren in een bromfietszaak gewerkt en heb daar gemerkt dat het niet perse de hardrijders zijn die ongelukken maken , zou je dezelfde figuren een std brommer geven zouden ze evenveel brokken maken , juist de std rijders maakten veel ongelukken zelfs! , de regering moet eens wat meer letten op HOE een brommer word gebruikt ipv wat voor vermogen het heeft, want laten we eerlijk zijn , een auto kun je toch ook in allerlei vermogensklasses kopen en daar vanaf je 18e direct in rond tuffen zonder enige ervaring?
 
melf, ik vind dat een mooi stukje tekst !




-

WAT BETREFT PROFIEL.
er moet over het gehele loopvlak profiel aanwezig zijn.
er staat niks over hoeveel mm. maar het moet er zijn.

met slick rijden mag dus niet.
 
Back
Top