verplichte apk????

APK voor 2wielers invoeren?


  • Total voters
    83
ja, idd, waarschijnlijk die van mij dan ook or... Ik heb er nogal wat kosten aan om um te krijgen zoals ie is, ben ik eindelijk een beetje klaar en loopt ie lekker (= ong. 60 km) willen ze dit gaan invoeren.... :X Nog meer geld uit de zakken van arme zielige scholiertjes :)P) kloppen... Vindt het grote onzin. Zoals al eerder is gezegd, iedereen die een beetje van zn scoot houd onderhoud um, en anders gaat ie naar de dealer...
 
Remmen/Banden/stuurinrichting/vering/kenteken/verzekering/helm enz is bij allemaal perfecht in orde en daar zorg ik ook goed voor.
Ik vind ook dat dit gewoon allemaal perfect moet zijn!

Aan de andere kant vind ik het kut want mijn scooter heeft +/- 17 pk en geen verlichting...

Vaarwel evo op kenteken :+
 
als je kijkt naar een apk voor een auto, dit is niet al te duur.
apperatuur voor een emissietest zal bij scooters niet nodig zijn.
dus denk ik dat de prijs van een apk toch wel erg mee zou KUNNEN vallen.

als je kijkt hoe een scoot in een jaar af kan takelen, dan is het juist een mooie motivatie om in ieder geval 1 keer per jaar je scooter weer in topstaat te brengen.

zo zal je scooter veel beter blijven, en vooral veiliger.
 
mwa, ik gaf hem ook nooit een beurt

maar wel ene keer bandjes, dan weer eens remmetjes etc.

hield hem wel in 'goede' staat. (durfte er gewoon 100 mee te gaan zegmaar)

met me tomos was dat anders, ding ging 70 en dat was gewoon levens gevaarlijk, met 25 had ik al niet kunnen remmen op tijd.
daarnaast liep de ketting er regelmatig af omdat deze uitgerekt was en de tandwielen uitgesleten waren en tandjes misten.
 
die van mij krijgt om het jaar een kleine beurt.
ff alles controleren of alles nog goed in orde is.
maar daar ga ik dus niet voor naar een scooter dealer.
doe ik lekker zelf.
leuk en geld besparen doe ik ook nog.
en trouwens weet je zelf dan goed hoe je scooter er aan toe is.
een dealer kan je alles vertellen.
 
nou dan kan je m een dag later toch wegbrengen voor apk?
dan heb je een rapport dat alles in orde is.

aan mn auto doe ik ook alles zelf, mijn auto komt alleen bij de garage voor apk.
 
Ik heb op A gestemd. niet omdat mijn scooter is opgevoerd of is ingenomen door de Politie gister avond , maar voor de veiligheid. Geen kappen ? Afkeur. Profiellooze banden , ophoepelen. Geen verlichting ? Opzoute. Sport stuur ? Lastig... Mits de snelheidsmeters / toerentellers enzo het doen prima. Geen knipperlichten ? Prima. Scooteraars evenals motoraars kunnen prima hun hand uitsteken. Toch ?

Ik heb het er mee eens met APK. MITS (!) , er niet wordt gelet op opvoeren e.d. Dat is ons eigen probleem als we worden opgepakt...
 
dan heb je dus honderden euro's aan je scooter uitgegeven,en moet je dat dus eraf halen omdat hij anders niet door de keuring komt8P
Echt belachelijk:?
 
Dat is je eigen keuze. Het is illegaal om je scooter op te voeren :p.

Maar sportstuur en alle andere optische dingen vind ik dat ze je niet op af mogen keuren.
 
dan heb je dus honderden euro's aan je scooter uitgegeven,en moet je dat dus eraf halen omdat hij anders niet door de keuring komt8P
Echt belachelijk:?

Wat lul jij nou weer. Heb t erover dat ze NIET naar de opgevoerde status kijke... Maar WEL naar veiligheid enz.
 
Last edited:
Wat lul jij nou weer. Heb t erover dat ze NIET naar de opgevoerde status kijke... Maar WEL naar veiligheid enz.

Ik lul helemaal niks,ik heb het ook helemaal niet over opvoeren,maar over je uiterlijk want die is vaak wel helemaal veranderd hier8P
Sommihe hebben zo'n sport stuurtje,soms is de achterlicht veranderd of verwijderd....
Dus dat BEDOEL ik,want je scooter zou in originele staat naar de keuring moeten:p
 
Maar sportstuur en alle andere optische dingen vind ik dat ze je niet op af mogen keuren.



dit vind ik dus weer van wel.
ze hebben geen kilometer teller meer,
geen knipperlicht indicatie , geen verlichtings indicatie ,is onveilig , enz ,enz.
zijn veel scooters bij die niet deugen.
maar erg storend voor die dat wel hebben maar wat harder lopen dan mag.
 
knipperlicht indicatie is BS. Omdat je nog vaak genoeg mensen ziet rijden met het knipperlicht uit. Dit omdat je het nog wel eens vergeet. Bij de scooter van mijn zus vergeet ik het ook nog wel eens. En dan denk je later van kut is ook zo.

verlichting indicatie vind ik ook onzin. Je ziet het best wel of je licht aan of uit is. Grootlicht merk je ook wel.

KM teller tja dat is dan een nadeeltje. Maar ja koop een fiets teller en je bent klaar. En als je in een 30 zone rijd en je bent een beetje wijs pas je je snelheid wel aan. Dus daar zie ik het probleem ook niet zitten.

Dashboard is mooi, en leuk dat alles er op zit, maar persoonlijk vind ik het op een scooter niet nodig.

Bij een motor zou ik persoonlijk er wel weer voor zorgen dat ik KM teller heb en toerenteller....
 
er gaat zich er niet om wat jij wel en niet nuttig vind.
de scooter is van af de fabriek zo geleverd.
en dat is wat er aangehouden word.

je verwijderd toch ook je dashboard niet uit je auto omdat je het onzin of niet nuttig vind.
 
Dat vind ik dus een waardelose vergelijking. Waarom? Omdat je daar niet beter van gaat sturen en je zitpositie niet beter word.

Waarom ik een sportstuur neem? Omdat ik het mooier vind, ik minder last van mijn rug krijg en beter vind sturen.

Ook al zou je nog knipperlichten hebben dan weet je zelf wel wanneer jij je knipperlicht gebruikt. Zelfde geld voor licht. Enigste wat nuttig is, is de snelheids meter. Pleur er een fiets teller op en klaar.

Zo uit de fabriek gelevert of niet, ieder zijn smaak en zijn ding. Dus optische dingen mogen ze je niet op afkeuren vind ik.
 
Back
Top