AronvanderVelden
Member
Hallo beste mensen,
Dit gaat echt een lang een ingewikkeld verhaal worden maar ik ga mn best doen het zo goed mogelijk uit te leggen.
Ik rijd om te beginnen:
gilera runner 50 sp dd uit 1997.
Esm uitlaat
50 cc standaard cilinder
van het begin alles verder origineel: rollen(6g), drukveer(grijs), trekveren(grijs)
Ik heb deze nu een tijdje en ben al eventjes bezig met hem afstellen. Ik ben begonnen door er strakkere trekveren in te doen omdat ik merkte dat het wegrijden wat langzaam ging.
Zo heb ik er een tijd mee gereden tot ik (toen het ook wat warmer werd) merkte dat de scooter op vol gas wat inhield. Dus ik heb 5,5 en 5 gram rollen besteld (op dat moment zat er 6 gram rollen in) en deze beide uitgetest, toen heb ik besloten er de 5,5gram in te doen en dit ging voor mn gevoel als een raket. Zo heb ik er denk ik een paar dagen mee gereden tot ik opnieuw merkte dat hij inhield en overal minder vermogen had.
Na wat rondgezocht te hebben, had ik besloten een nieuwe drukveer te halen. Ik hoorde van vrienden goeie verhalen over zowel malossi wit als paars dus heb ze gewoon allebei besteld. ook allebei geprobeerd en wit beviel me net iets beter dus daar heb ik het bij gehouden. Op dit moment reed hij dus alweer soepel.
Voelde wel alsof de rollen nog wat lichter konden dus heb de 5 gram erin gedaan. Dit was denk ik het hoogtepunt, op dit moment was het toerental zo goed als gelijk over heel mn snelheid. En wat me vooral opviel en wat ik ook graag wou, was de gasreactie. Als ik 30 reed en ik wou versnellen naar 50 bijvoorbeeld, gaf ik gas en bam hij reed gelijk volle toeren en ik versnelde.
Nu de huidige staat: heel het effect van alles wat ik heb gedaan lijkt weg te zijn. Het van 30 naar 50 gaat nauwelijks. Het duurt ik denk serieus een goeie 10 seconden om deze snelheid te overbruggen terwijl dit ik met dezelfde afstelling eerder in minder dan 3 gebeurde. Het is niet alleen de snelheid, maar ook het toerental. Die is extreem laag. En de klachten zijn ook heel inconsistent. De ene keer trekt hij weer ietsjes beter en de andere keer weer iets slechter. Vandaag was ook voor het eerst dat hij echt niet wegkwam bij het stoplicht, dat ik het toerental letterlijk kon tellen op volgas en na zon 7 seconden naar volle toeren schiet en dan komt ie best op gang.
toen las ik een forum, kan hem nu niet meer vinden, waar één persoon zei dat hij zo'n zelfde probleem had en het aan de v-snaar lag bij hem. Dus vandaag nieuwe binnengekregen maar helaas nog geen vooruitgang. Met de nieuwe v-snaar geprobeerd oude drukveer erin, ook niks beter. Toen nog geprobeerd ander bougietje maar dat hielp ook niet.
Ik weet het echt niet meer jongens, ik sta op het punt om hem gewoon naar een zaak te brengen om af te laten stellen maar ik wil het zelf graag op kunnen lossen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
groetjes Aron
Dit gaat echt een lang een ingewikkeld verhaal worden maar ik ga mn best doen het zo goed mogelijk uit te leggen.
Ik rijd om te beginnen:
gilera runner 50 sp dd uit 1997.
Esm uitlaat
50 cc standaard cilinder
van het begin alles verder origineel: rollen(6g), drukveer(grijs), trekveren(grijs)
Ik heb deze nu een tijdje en ben al eventjes bezig met hem afstellen. Ik ben begonnen door er strakkere trekveren in te doen omdat ik merkte dat het wegrijden wat langzaam ging.
Zo heb ik er een tijd mee gereden tot ik (toen het ook wat warmer werd) merkte dat de scooter op vol gas wat inhield. Dus ik heb 5,5 en 5 gram rollen besteld (op dat moment zat er 6 gram rollen in) en deze beide uitgetest, toen heb ik besloten er de 5,5gram in te doen en dit ging voor mn gevoel als een raket. Zo heb ik er denk ik een paar dagen mee gereden tot ik opnieuw merkte dat hij inhield en overal minder vermogen had.
Na wat rondgezocht te hebben, had ik besloten een nieuwe drukveer te halen. Ik hoorde van vrienden goeie verhalen over zowel malossi wit als paars dus heb ze gewoon allebei besteld. ook allebei geprobeerd en wit beviel me net iets beter dus daar heb ik het bij gehouden. Op dit moment reed hij dus alweer soepel.
Voelde wel alsof de rollen nog wat lichter konden dus heb de 5 gram erin gedaan. Dit was denk ik het hoogtepunt, op dit moment was het toerental zo goed als gelijk over heel mn snelheid. En wat me vooral opviel en wat ik ook graag wou, was de gasreactie. Als ik 30 reed en ik wou versnellen naar 50 bijvoorbeeld, gaf ik gas en bam hij reed gelijk volle toeren en ik versnelde.
Nu de huidige staat: heel het effect van alles wat ik heb gedaan lijkt weg te zijn. Het van 30 naar 50 gaat nauwelijks. Het duurt ik denk serieus een goeie 10 seconden om deze snelheid te overbruggen terwijl dit ik met dezelfde afstelling eerder in minder dan 3 gebeurde. Het is niet alleen de snelheid, maar ook het toerental. Die is extreem laag. En de klachten zijn ook heel inconsistent. De ene keer trekt hij weer ietsjes beter en de andere keer weer iets slechter. Vandaag was ook voor het eerst dat hij echt niet wegkwam bij het stoplicht, dat ik het toerental letterlijk kon tellen op volgas en na zon 7 seconden naar volle toeren schiet en dan komt ie best op gang.
toen las ik een forum, kan hem nu niet meer vinden, waar één persoon zei dat hij zo'n zelfde probleem had en het aan de v-snaar lag bij hem. Dus vandaag nieuwe binnengekregen maar helaas nog geen vooruitgang. Met de nieuwe v-snaar geprobeerd oude drukveer erin, ook niks beter. Toen nog geprobeerd ander bougietje maar dat hielp ook niet.
Ik weet het echt niet meer jongens, ik sta op het punt om hem gewoon naar een zaak te brengen om af te laten stellen maar ik wil het zelf graag op kunnen lossen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
groetjes Aron