Vermogen kwijt 172cc

DirtyFrog

Member
Beste formumleden,

Ik heb een 172cc zip met een Hexagon blok, nu heb ik sinds gister een powerfilter IPV een runner 180 filter. Ik heb ook een polini 28mm carb. Nu ben ik ervan bewust dat als je meer lucht krijgt je natuurlijk ook een grotere sproeier moet. Ik begon dus met afstellen en liever te hoog dan te laag dus ben van sproeier 105 naar 144 gegaan, hij deed het toen voor geen meter, merkte niet bepaald dat hij stotterde maar was niet bepaald vooruit te branden. zo ben ik telkens sproeiertje lager gegaan tot ie bij 132 het enorm goed deed. Hij ging toen echt als n speer, alleen heb ik er 15min mee gereden tot ie ineenkeer ging inhouden.. Hij loopt wel nogsteeds stationair en hij rijdt gewoon, alleen is ie vergeleken eerst mega traag. Als ik meteen volgas geef dipt hij heel erg, carburateur is ook helemaal nieuw en schoongemaakt voor de zekerheid, benzine kraan is open en stroomt gewoon benzine door, powerfilter is nog schoon maar nu heb ik totaal geen idee wat het eventueel zou kunnen zijn, aangezien hij het eerst super deed en uit het niets zo inhoud? Ik hoop enorm dat jullie mij kunnen helpen, elke tip is welkom! onderaan staat nog een video.

Vriendelijke groet

Thijmen

Video volgas dip
 
Advertisement - register to remove this

Gok dat er iets in je spruitstuk is gevallen met montage van powerfilter en de carb. Wel ff blok spoelen voor restanten uit je verbrandingskamer te krijgen. Als het carbon kleppen zijn/waren dan zal het meeste er wel uit geblazen zijn
 
Gok dat er iets in je spruitstuk is gevallen met montage van powerfilter en de carb. Wel ff blok spoelen voor restanten uit je verbrandingskamer te krijgen. Als het carbon kleppen zijn/waren dan zal het meeste er wel uit geblazen zijn
Hoe spoel je je blok?
 
Hoe spoel je je blok?

Carter vol gooien met schone benzine en vervolgens op zn kop houden en dit eruit gooien.
Je kan ook een bus remmenreiniger gebruiken en dit erin spuiten en vervolgens met een luchtspuitje goed schoon blazen. Zorg wel dat je er niet weer nieuwe troep inspuit
 
Carter vol gooien met schone benzine en vervolgens op zn kop houden en dit eruit gooien.
Je kan ook een bus remmenreiniger gebruiken en dit erin spuiten en vervolgens met een luchtspuitje goed schoon blazen. Zorg wel dat je er niet weer nieuwe troep inspuit
oké, duidelijk! Thanks voor de tip
 
Back
Top