Ik ben bijna achtergekomen dat het spanningsregelaar stuk is, weet waar die zit Grt RonnyWaarschijnlijk heb je spanningsregelaar, heb je meerdere Vespa's gehad om te knappen en bij allemaal moest de spanningsregelaar worden vervangen.
In ben er ondertussen achter gekomenEen los contact in de geel/zwarte bedrading van de scooter of in de grijs/blauwe draad tussen je vliegwiel/stator en spanningsregelaar en indien het 2-takt model betrekking heeft op en/of gele draad tussen stator/vliegwiel en spanningsregelaar.
Een andere mogelijkheid is dat de spanningsregelaar zelf mottig is.
Ik weet niet hoe lang de duur duurt, maar als deze lange tijd duur is, zou geel je eens kunnen meten tussen de/zwarte en de zwarte draad bij je spanningsregelaar of hier wel spanning is als de verlichting uit valt.
Dat het toerental van de motor dan iets hoger is, is normaal, de lichtspoel wordt dan niet meer belast en biedt dan minder weerstand voor de motor.
Gewoone lampen, maar het probleem komt van de spaningsregelaarHeb je led verlichting van conventionele lampen ?
Heb je dit ook geconstateerd door te meten, zoals beschreven in mijn post#2, of is dit puur een vermoeden?Gewoone lampen, maar het probleem komt van de spaningsregelaar
Vermoeden, de baterij laad niet meer opHeb je dit ook geconstateerd door te meten, zoals beschreven in mijn post#2, of is dit puur een vermoeden?
De draad die het relais voor de lichten ( vooraan ingebouwd ) aanstuurd geeft geen spanning, ik vermoed dat die van de spanningregelaar komtVermoeden, de baterij laad niet meer op
Die zit achter de neuskap boven de claxon.Ik ben er ondertussen achtergekomen dat de spanningsregelaar stuk is, weet je waar die zit Grt ronny
Post automatically merged:
Het zal in de spaningsregelaar zitten, de bedrading is in orde. Grt
D gele draad aan de spanningsregelaar zit geen spanning opDie zit achter de neuskap boven de claxon.
Maar zoals Sparky volgt, eerst meten voor dat je iets gaat vervangen.