verkeerde boete?

Status
Not open for further replies.

Boj

Banned
ik heb een boete gekregen voor het rijden zonder helm. (ik weet het is dom:| mja)
nou heb ik de accep-giro binnen gekregen en daarop staat dat ik ben bekeurd voor het dragen van een niet goed passende helm/niet goed bevestigde helm.

aangezien dat niet helemaal het zelfde is als zonder helm rijden.. kan ik toch bezwaar maken? en beweren dat ik daar geen boete voor kan krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

Offtopic: Is dat duurder geworden dan? Was vroeger toch 40 euro? In de tijd dat ik nog een stoerscooterjong was en zonder helm reed :|
 
is idd 15 euro bij op gekomen :(
maar terug naar mijn vraag? ik had zoiets gelezen dat als de ambtenaar in functie jou niet bekeurd voor de toen gemaakte overtreding, en dus de verkeerde overtreding opschrijft, je niet hoeft te betalen omdat een ambtenaar een foutje gemaakt had..

ik werd namelijk vorigjaar een keer aangehouden omdat ik over een fietspad reed met scooter, en daarop ging de agent mij 40 minuten bezig houden omdat hij de juiste code niet kon vinden in z'n bonnen boekje:|
en hij vertelde mij dat als hij niet de juiste code ingaf, hij een probleem had en de boete waarschijnlijk niet betaald hoefte te worden omdat je dan niet die overtreding begaan bent.

kan iemand dit bevestigen voordat ik die 55 euro af laat schrijven?:)
 
Als ik jouw was zou ik em gewoon zo betalen ,
Je kunt natuurlijk ook bezwaarschrijft indienen maar
daar kan ook veel gezeik geven.
succes
 
Idd gewoon betalen,de boete van het dragen zonder helm of het niet goed passende helm/niet goed bevestigde helm is toch allebei 55 euro. Dus hoe dan ook je zult het zelfde moeten betalen :)

Grtz ;)
 
nie zeiken gewoon dokken had je maar niet zonder helm moeten rijden bovendien staat bij mijn 2 bekeuringen hetzelfde als bij jou terwijl ik 1x zonder helm reed en 1x bandje nie vast (binne 1 week) maja

dusss gewoon dokken
 
Waar will je bezwaar op maken ?
Wat er staat klopt gewoon.

Zonder helm rijden = het niet dragen van een helm
Dragen van geen goede helm = geen goed passende helm/niet goed bevestigde helm.

In juridische taal 2 verschillen, maar de betekenis komt overeen en de boete is daarom ook het zelfde, 55 €
 
ik zeik er ook niet om :) 55 euro is niet zo heel veel natuurlijk, maar had ooit eens zoiets gehoord, dus ja.. altijd mooi meegenomen.
al betaald overigens:)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top