Velgrand afdraaien + polijsten

Shuhad

Dont hassel the hoff
Weet iemand bedrijven die velg randen polijst? (eventueel afdraaien)
Heb 1 bedrijf in Nijkerk gevonden maar zou graag wat info en prijzen willen weten van meer..

Gaat overigens om auto velgen.
 
Advertisement - register to remove this

Ik vraag me af of Karsemijer ook autovelgen kan/doet, scootervelgen vind ik opzich wel redelijk aan de prijs zo te zien op hun site, maar goed, ze doen het netjes en strak met de beitel dacht ik. Het bedrijf waar ik het laat doen hebben ze een draaibank staan die tot 24" velgen kan afdraaien, maar die doen bij alleen de randen meestal handmatig een vijl er tegenaan houden volgens mij. Helaas zit er dan meestal een klein verloopje (half geschuurde coating) tussen de coating en het afgedraaide. Weet eigenlijk niet of je dat nog kan polijsten zodat de coating ook daar weer glimt..
 
Ik heb 110 euro betaald bij een speciaal bedrijf dit was voor één 10 inch zip velgje. In totaal 4 randjes draaien waar je bij Karsemeijer 85 euro voor een set betaald:).

In mijn ogen erg goedkoop.
 
Kelere :p

Nou, ik adviseer de topicstarter gewoon naar het industrieterrein in je woonplaats te lopen met een velg, en gewoon een bedrijf binnen te lopen wat iets met metaal doet.
Het bedrijfje waar ik als eerste binnen liep, doet bijvoorbeeld het draaiwerk voor http://www.reedijk-banden.nl. Je zou eerder naar Reedijk gaan dan de loods waar ik ga, omdat er 'banden' in de naam staat, maar daar betaal je ook wel aardig denk ik..
Dus gewoon een beetje lef hebben en niet vanaf je pc gaan zoeken (mits je dat doet..)
 
Vrienden met een draaibank is ook handig. Maar kolere sommige bedragen zijn echt bizar. Echter is het inspannen van zo'n velg niet altijd even makkelijk.
 
Vrienden met een draaibank is ook handig.

als je er zelf eentje hebt is het nog handiger :p

Maar er zijn vast genoeg bedrijven in de buurt die kunnen afdraaien, maar weet niet of dat bedrijf ook zin/tijd heeft om het te polijsten. Nu gaat dat op de draaibank een stuk makkelijker/sneller om je alleen maar een schuurpapiertje ertegenaan hoeft te houden.
 
Het schuren en polijsten zou ik nog niet eens zo erg vinden, ik zit er vooral mee dat ik mn geoxideerde laag er niet goed af krijg. Dit ivm de blanke lak laag die de vorige eigenaar er op heeft zitten sprietsen :(
Zit dus nu te hannesen met afplakken en verf afbeit. Beter is dus om het af te laten draaien... Ik zal is informeren in de buurt.
 
Je kan het makkelijk gewoon met een enkel schuurpapiertje doen, en ja ik heb er ervaring mee:)

En trouwens mike, dat was bij vd waal of niet? Snap niet dat je daar zoveel hebt moeten betalen aangezien het voor mij toen 30 per velg was....
 
Schade bedrijf vragen. Wij hebben vaker randen af geschuurd en ge polijst. Klein bedrijf is beter die doen beter hun best grote bedrijven hebben er vaak geen tijd voor.
 
Back
Top