veel verschil?

blackwiterox

xss zip sp
kheb een nrg mc3, en ik rijd met de volgende setup
-gilardoni 70 3br max
-21mm
-yasuni c16
-mhr 2000
-malossi deltaclutch

nou heb ik een dip in het midden, en volgens twins lag het aan de std poulies, nou is mijn vraag, scheeld de polini speeddrive veel met de mhr overrange?

mvg ruud
 
Advertisement - register to remove this

dat is onzin , ik heb hier een Nrg met std poulies en die rijd ook zonder dip...
en met een behoorlijke setup.. gewoon een lwestie van goed afstellen.

en ik heb gewoon std snaar (is ook het beste met std poulies) en speedcontrol..

wat voor drukveer etc.?
 
OMG nofi hoor, maar als twins zou zeggen, gooi er 10 gram rollen in dan geloof je dat ook?

Simpelste wat je kan doen, koop verschillende kleuren drukveer, verschillende gewichten rollen, en ga net zo lang wisselen en proberen totdat je zelf doorhebt, als ik er zwaardere rollen indoe, of lichtere dan geeft de scooter dit of dat effect. Zelfde voor drukveer.

Steek er wat uurtjes werk in, maar des te fijner is het voor jezelf straks als je eventueel zou gaan sprinten/racen. Door schade en schande wordt men wijs :)

Misschien dat je die dip moet zoeken in je carb afstelling ?
Kijk eens naar de kleur van je bougie, de stand van je gasnaald, en luchtstelschroef. Als je carb al niet optimaal is, dan kun je uit je vario zelden een goede afstelling halen.

Ik denk dat je eens moet gaan zoeken in het inlaat verhaal (carb etc dus), maar schrijf op hoe de afstelling NU is. Welke sproeier, hoeveel slagen je luchtstelschroef openstaat, en ook de afstelling van gasnaald. Mocht je er op gegeven moment niet meer uitkomen, kun je zo terug naar deze basis afstelling. Idem voor je vario afstelling.
 
Mijn ervaring hiermee :
std poulies niet goed te krijgen. Misschien dat er verschil zit in de poulies onderling van pia , maar ik heb echt van alles geprobeerd.
Toen malossi poulies erin gegooid en zonder ook maar iets af te stellen was de dip al voor 100% verdwenen.

Dus dat melf toevallig het dipje eruit kreeg wil niet zeggen dat het bij alle poulies zo lekker simpel te fixen is.

Ik zou persoonlijk gewoon de mhr2000 vario pakken met malossi poulies.
En reken maar dat je dat gigantisch gaat merken tov van je std poulies en vario ;)
 
dit bedoel ik dus, een maat van mij heeft precies hetzelfde probleem gehad, en heeft toen speeddrive poulie erin gemonteerd en probleem was weg. dus ik probeer het met een overrange, omdat ik dit tog al in gedachten had. en trouwens voor Slome kheb denk iets meer ervaring dan jij denkt, alleen kheb egt alles al geprobeerd om die dip eruit te krijgen, maar allemaal geen suc6 en kwou ff weten of er meer mensen met dit probleem te maken hebben.

groeten
 
Back
Top