Waarom zou iemand zoveel erin doen?
Kan wel een paar opties aandragen.
1. Niet verder dan de neus lang is even verder kijken op het carter hoeveel erin moet, dus dan maar gewoon domweg een olieflesje kopen en deze geheel leeg knijpen zodat het fles leeg is (en het zal verder wel goed zin)
2. In sommige flesjes zit er meer olie in dan dat er in het carter moet. Men weet niet beter en knijpt het flesje leeg, en het zal dan vast wel goed zijn.
3. Of wellicht de olie beetje voor beetje erin gedaan, maar men wist niet hoeveel al erin zat.. Dus gewoon net zo lang gevuld totdat hij aan de vulplug eruit liep..
Er moet in een minarelli H blok echter maar 110 ml erin.. (staat er toch aangegeven, dat is de waarde die je moet aanhouden) Er moet niet meer olie in om diverse redenen.
1. Zit er teveel olie in dan word de druk in het vertragings huis hoger.. Er neemt immers meer olie ook meer ruimte in beslag en lucht moet ook nog ergens naar toen.. Bij teveel olie KAN er keerringen eruit ploppen.. Of ergens een lekkage ontstaan.
2. Tandwielen draaien dus er komt dan ook lucht in beweging en die hoor je namelijk ook de ruimte te geven.. Want lucht en vloeistof kan je dacht ik niet samen drukken..