Veel te veel vertanding olie

Enterprise

Well-Known Member
Wilde zojuist de vertanding olie van mijn beta ark vervangen dus de oude eruit gelaten.
Ik haal er 250 ml uit terwijl op het carter staat dat er 110 in moet. Waarom zou iemand zo veel erin doen? Moet ik er 250 ingooien weer of maar 110?
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou iemand zoveel erin doen?

Kan wel een paar opties aandragen.

1. Niet verder dan de neus lang is even verder kijken op het carter hoeveel erin moet, dus dan maar gewoon domweg een olieflesje kopen en deze geheel leeg knijpen zodat het fles leeg is (en het zal verder wel goed zin)

2. In sommige flesjes zit er meer olie in dan dat er in het carter moet. Men weet niet beter en knijpt het flesje leeg, en het zal dan vast wel goed zijn.

3. Of wellicht de olie beetje voor beetje erin gedaan, maar men wist niet hoeveel al erin zat.. Dus gewoon net zo lang gevuld totdat hij aan de vulplug eruit liep..


Er moet in een minarelli H blok echter maar 110 ml erin.. (staat er toch aangegeven, dat is de waarde die je moet aanhouden) Er moet niet meer olie in om diverse redenen.

1. Zit er teveel olie in dan word de druk in het vertragings huis hoger.. Er neemt immers meer olie ook meer ruimte in beslag en lucht moet ook nog ergens naar toen.. Bij teveel olie KAN er keerringen eruit ploppen.. Of ergens een lekkage ontstaan.

2. Tandwielen draaien dus er komt dan ook lucht in beweging en die hoor je namelijk ook de ruimte te geven.. Want lucht en vloeistof kan je dacht ik niet samen drukken..
 
Zeker geen 250ml terug!!!

100/110 is voor de meeste scooters. afhankelijk van het type. Ik heb onder andere 2 scooters gehad waarbij bij de één 100ml transmissie olie in moest en bij de ander 110ml.

Maar 250 is not done! Veels te veel.

Het mooie is dat op het blok staat hoe veel erin moet.
 

Attachments

  • 15716674904082372700467249100138.jpg
    15716674904082372700467249100138.jpg
    175.3 KB · Views: 23
Back
Top