This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vastloper???! motorhispania RX Minarelli AM6

Status
Not open for further replies.

Cobus

Well-Known Member
hallo,

wij hebben het volgende probleem,

ik heb gister mijn blokje inelkaar gezet, nieuw zuigertje, krukas, balans as enz.
hij liep perfect, toen ik begon op te trekken sloeg het achterwiel vast, dus ik kneep snel de koppeling in, en hij rolde gewoon verder, toen ik hem in de 2/3e versnelling trapte en de koppeling weer los liet liep hij gewoon weer.

nu ik dit ongeveer 15 keer heb gehad vroeg ik mij toch af hoe dit kan, als dit een vastloper had moeten zijn, dan had als het goed is alles vast moeten slaan, en had hij niet door moeten rollen als ik de koppeling in kneep toch?

~edit: dit gebeurd vooral in de 6e versnelling als je hem op toeren trekt!

als ik de versnellings bak verkeerd inelkaar heb gezet, zou hij ook niet met lage toeren in de 6 moeten rijden.

~edit: het is een orginele cylinder am6, de dealer heeft er een zuiger bij gezogt, een 40.31 zuiger zit er nu in. Er zit een metrakit uitlaatje onder, en een 12 mm carb.

heeft iemand ervaring met deze rare soort 'vastloper' of weet iemand wat er loos zou kunnen zijn? ik zou het graag willen weten. Ik kom er echt niet uit

Alvast bedankt, groeten jacob

ik denk dat je het toch in de bak moet gaan zoeken, misschien op hoge toeren dat er een bepaalde kracht op komt te staan dat de boel gaat wringen, dat de boel 0,1mm verschuift en dat ie dan vastslaat.

Status
Not open for further replies.