Hallo,
Hierbij heb ik mezelf geregistreerd als lid omdat ik wel eens wat meerdere meningen wil horen dan enkel die van m'n "garagist". (Liefst enkel correcte meningen lol)
M'n stiefdochter heeft een MBK Spirit. En ja dat scootertje reed niet verkeerd maar toch, hoe gaat het...er moest een leo zx op.
Geen probleem Leo zx erop laten zetten.... en trekken dat dat ding deed, al geef ik het zelf toe.
Altijd goed gezorgd dat het niet te snel reed maar toch, sinds die uitlaat erop staat zijn de problemen begonnen. Hoofdzakelijk dat hij opeens weer sneller begon te gaan.
Nu onlangs viel bij haar het vermogen weg naar wat gereden te hebben. Heb zelf es gekeken en wat bleek; de kelk in de leo zat los in de uitlaat met als gevolg dat hij de uitgang van de gassen belette met als gevolg pruttel pruttel.
Geen probleem, kelk eruit...hij ging niet noemenswaardig veel harder maar was wel dat tikje heviger. Keerzijde vd medaille was dat hij enooorm dorstig werd. Gevolg, kelk er zelf terug ingelast.... gevolg.. teveel gelast wss maar hij ging nog amper 40.
Booster binnengedaan... garagist kelk er terug uitgedaan, ander gewichtjes gestoken voor meer pit, een kleinere sproeier om het verbruik in te dijken en zo'n sportfiltertje erop. En ik moet zeggen, dat trok als gek...heb me een paar keer laten verrassen door een wheelie. Het verbruik was ook spectaculair gedaald.
Dat gaat enkele dagen goed totdat ze begint te klagen over het inhouden van de motor, even maar... en dan gaat ie weer als een speer. eergisteren belt ze ons dat ze in panne gevallen is... we gaan haar depanneren en ik probeer de ooster nogmaals en hij start alsof er niets aan de hand is... ik ga er wat mee rijden en stel vast dat hij tot 30/u zeer traag optrekt, zich echt inhoudt en vanaf 30 zich weer volle bak geeft tot z'n top van 56 (teller).
Op een gegeven moment wil hij niks meer doen, de motor draait nog, volgas of niet, hij gaat geen meter meer vooruit. dan hoor ik een drietal ontploffingen maar niet zoals bij een slecht afgestelde motor van benzine die ontploft...eerder metaalklank en hij doet niets meer.....
Hij is dus een week terug van die garagist...na een telefoontje zegt hij me dat hij wss is vastgelopen 'Geripeerd' of zoiets.... is niet abnormaal.. gebeurt wel meer in de racerij, of door sleet, of door te fel te rijden met koude motor..
Ik denk echter dat hij dat ding net iets te hevig gezet heeft en dat het arme pistonnetje het helemaal niet maar aanko/aanwou..
Wat denken jullie?
Hierbij heb ik mezelf geregistreerd als lid omdat ik wel eens wat meerdere meningen wil horen dan enkel die van m'n "garagist". (Liefst enkel correcte meningen lol)
M'n stiefdochter heeft een MBK Spirit. En ja dat scootertje reed niet verkeerd maar toch, hoe gaat het...er moest een leo zx op.
Geen probleem Leo zx erop laten zetten.... en trekken dat dat ding deed, al geef ik het zelf toe.
Altijd goed gezorgd dat het niet te snel reed maar toch, sinds die uitlaat erop staat zijn de problemen begonnen. Hoofdzakelijk dat hij opeens weer sneller begon te gaan.
Nu onlangs viel bij haar het vermogen weg naar wat gereden te hebben. Heb zelf es gekeken en wat bleek; de kelk in de leo zat los in de uitlaat met als gevolg dat hij de uitgang van de gassen belette met als gevolg pruttel pruttel.
Geen probleem, kelk eruit...hij ging niet noemenswaardig veel harder maar was wel dat tikje heviger. Keerzijde vd medaille was dat hij enooorm dorstig werd. Gevolg, kelk er zelf terug ingelast.... gevolg.. teveel gelast wss maar hij ging nog amper 40.
Booster binnengedaan... garagist kelk er terug uitgedaan, ander gewichtjes gestoken voor meer pit, een kleinere sproeier om het verbruik in te dijken en zo'n sportfiltertje erop. En ik moet zeggen, dat trok als gek...heb me een paar keer laten verrassen door een wheelie. Het verbruik was ook spectaculair gedaald.
Dat gaat enkele dagen goed totdat ze begint te klagen over het inhouden van de motor, even maar... en dan gaat ie weer als een speer. eergisteren belt ze ons dat ze in panne gevallen is... we gaan haar depanneren en ik probeer de ooster nogmaals en hij start alsof er niets aan de hand is... ik ga er wat mee rijden en stel vast dat hij tot 30/u zeer traag optrekt, zich echt inhoudt en vanaf 30 zich weer volle bak geeft tot z'n top van 56 (teller).
Op een gegeven moment wil hij niks meer doen, de motor draait nog, volgas of niet, hij gaat geen meter meer vooruit. dan hoor ik een drietal ontploffingen maar niet zoals bij een slecht afgestelde motor van benzine die ontploft...eerder metaalklank en hij doet niets meer.....
Hij is dus een week terug van die garagist...na een telefoontje zegt hij me dat hij wss is vastgelopen 'Geripeerd' of zoiets.... is niet abnormaal.. gebeurt wel meer in de racerij, of door sleet, of door te fel te rijden met koude motor..
Ik denk echter dat hij dat ding net iets te hevig gezet heeft en dat het arme pistonnetje het helemaal niet maar aanko/aanwou..
Wat denken jullie?
Last edited: