Vastloper door onvoldoende olie

Rxmann

New Member
Hallo,
Ik heb laatst een vastloper gekregen met mijn GTS Toscana (GY6) de vastloper komt door een gebrek aan olie want ik heb mijn olie namelijk al lang niet meer bijgevuld of gecontroleerd (heel slim ik weet het)

Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen?
Moet ik een nieuw blok kopen
Moet ik alleen een krukas kopen
Moet ik alleen en nieuwe cilinder hebben?

Ik weet niet zo goed wat ik ermee zou moeten doen
 
Advertisement - register to remove this

Als je echt zonder olie hebt gedraaid , zou er schade kunnen zijn aan : zuiger / cilinder , nokkenas / lagers , krukas / lagers , oliepomp zelf .
Zuiger wordt gesmeerd door spatsmering , vanuit het carter , de rest spreekt voor zich . Je zou al deze onderdelen moeten bekijken , en dan alle prijzen bij elkaar optellen , Doe je het zelf /laat je het doen .
Nieuw blok kost je rond de €300 , als je zelf handig genoeg bent om de stator, carburateur , en diverse kleine dingen over te zetten , denk ik dat dat , het verstandigst is , moet je zelf het blok ook kunnen wisselen natuurlijk.
 
Vast is vast zou ik zeggen , dan draait hij ook niet meer , ik denk vergeefse moeite , maar je kan het altijd proberen .
 
Zou ook even uitsluiten het wel echt de olie is. Olie hoeft niet te ontsnappen/verbranden namelijk en zo te zien weet je nog niet heel veel. Van scooters af.
 
Back
Top