Vastgelopen Evo70 wat is die waard?

Boyd

Well-Known Member
hallo daar,

een maat van mij heeft een vastgelopen Evo70cc en hij vraagt zich af wat hij er voor kan vragen bij verkoop. Er zitten een aantal lichte krassen in de cilinder, brandplek op de kop en de zuiger is fucked up.

wat moet er gebeuren?

polijsten
nieuwe zuiger

wat is zo'n ding waard? en is er misschien iemand die 'm wil kopen?

TIA

TomaHawk

Advertisement - register to remove this

Als ie vastgelopen is kun je hem op je kast zetten...ku je nix meer mee.

Als ie alleen lichte onvoelbare strepen heeft kun je er een nieuw zuigertje in zetten en evt beetje diamanthonen..

Het probleem van een Evolution is dat er een Nicasil-cilinderwand inzit, waardoor je de cilinder niet kunt honen (ja, behalve het eerdergenoemde lichte diamanthonen)... Afhankelijk van de hoeveelheid en diepte van de krassen valt te bepalen wat het ding nog waard is...

Greetz.

Dus een vastgelopen gietyzer cilindertje hoef je niet weg te gooien??/Ik heb er namelijk nog twee thuis liggen.

mzzl jeroen

Dat kun je pas beoordelen als je hem echt laat zien.

In ieder geval moet ie gepoetst en een nieuwe zuiger... Als het te erg is moet er een nieuwe nicasil wand in... en nieuwe zuiger....

Originally posted by re-mark:
Hoe honen ze een cilinder? Waar kan je in godsnaam terecht als je je cilinder wilt honen?

Ze poetsen de wand enkele micrometers op. Dan moet er een overmaat zuigertje in. Dat poetsen gebeurt met een diamanthoontje. Elke dealer heeft z'n eigen adresje. Mag 20,- a 40,- kosten.

Vriend van me had een Suzuki-crossmotor... Bij hem was z'n cilinder ook vastgelopen, nieuwe cilinder was niet meer te koop (was gewoon een oud ding, voor de fun
smile.gif
)... Nieuwe Nicasil-laag koste... erm, fl. 600,=... Crossmotor weg...

Greetz.

Originally posted by Joor:
Ze poetsen de wand enkele micrometers op. Dan moet er een overmaat zuigertje in. Dat poetsen gebeurt met een diamanthoontje. Elke dealer heeft z'n eigen adresje. Mag 20,- a 40,- kosten.

Plus nieuwe zuiger...

Ennuh ik denk dat je ietsje meer kwijt bent.

SvR

hmmmmmm, dan koop ik wel een POLINI 70cc setje voor mijn brommer a 550
smile.gif
blaast ook wel IETS sneller dan die 70 van airsal
biggrin.gif

diamant honen kost rond de 40 piek SVR.

Nieuwe nicasiel laag is onbetaalbaar, beter nieuwe cilinder kopen

Originally posted by Jasper:
hmmmmmm, dan koop ik wel een POLINI 70cc setje voor mijn brommer a 550
smile.gif
blaast ook wel IETS sneller dan die 70 van airsal
biggrin.gif