Varioringdingding

  • Thread starter Thread starter DenniZ-X
  • Start date Start date
D

DenniZ-X

Guest
Yo fellow medescooterers,

Ik, volledig leek wat betreft sleutelen aan scooters, wil m'n X8R-X ff gaan ontdoen van varioring.. maar ik wil 'm dus ook weer terug kunnen plaatsen i.v.m. ouders.. pleaze ga nou niet zegge van "wat boeien je ouders nou.. gewoon eruitlaten enzo".

Het is nl. zo:

Ik zou eigenlijk een buxy ofzo kopen, want ik had niet zoveel geld.. toen hebben m'n ouders gezegd van, nou.. als je nou een nieuwe scooter koopt en niet opvoert, dus gewoon begrensd laat rijden dan betalen wij de helft van je scooter. Ik denk prima en ik ga zoeke.. en zoeke enzo.. prima leuk scootertje zoeken.... zou een neo's worden, bijna gekocht, toen kwam die honda voor zelfde prijs ---> KOPEN natuurlijk.

Die X8R van mij heb ik volledig begrensd mee gereden tot de 600 KM ofzo.. maar dat ding trok nog geen fiets voorbij met een topspeed van wel 41 km/u met wind mee --> KUT dus..
frown.gif


Ik moest voor servicebeurt, dus ik een beetje zeuren bij ouders en uiteindelijk zouden ze de prop een beetje bijwerken bij dealer, zodat ie ongeveer 50 zou gaan, ik gelukkig, ouders ook wel.

Ik haal 'm op en inderdaad.. hij trok goed (houdt meeste onbegrensde scooters bij, qua optrekken dan, dus geen opgevoerde) en hij ging 55 km/u, dat rijdt ie bijna altijd.. maar hij gaat gewoon NIET harder dan precies 55, ik denk dus dat dat komt omdat die vario nog een leuk ringetje heeft. Het vreemde is ook dat je 'm hard voelt schakelen, want tot de 15 km/u rijdt ie gewoon zoals ervoor, ietsje harder dan, en bij de 15 km/u gaat ie ineens veel meer toeren draaien en trekt ie dus ook aardig door...

Ik denk dus dat dit allemaal komt omdat die
vario nog begrensd is (zijn jullie het hier mee eens?)

De prop is dus een beetje bijgewerkt (versta: uitgeboord) en ik denk dat als die varioring eruit is dat ie ook nog wat harder trekt en een wat hogere top heeft... <-- zijn jullie het hier mee eens??

maar de main question is dus eigenlijk, is het voor een leek te doen om je varioring eraf te halen (bij een honda X8R dus) en wat heb ik zoal nodig? ik geloof dat je voor je vario een aparte sleutel nodig hebt.. Karterkap krijg ik er wel af
smile.gif


En vooral ook, is het mogelijk om de varioring, zonder al te veel moeite terug te zetten??

I really hope you can help me
smile.gif


DenniZ-X

------------------
Honda X8R-X in het Rood-Wit-Paars.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Tim_b:
Je kunt ook je koelkapje eraf halen, en dan een passende sleutel op je vliegwiel zetten en die door iemand laten blokkeren. Zo krijg je hem miscchien ook los.
greetz Tim

Ja, vooral doen, maar niet komen zeiken als je krukas getordeerd is!
 
Originally posted by SnoopHond:
Ik heb een vario-sleuter voor my runner en dat is echt royaal sleutelen, en voor de koppeling heb ik der ook 1.


Is dat niet zo'n plaatje dat je vastschroeft aan je carter, die dan de poeliehelft blokkeert (Buzetti), of is het wat anders...

Greetz.
 
Originally posted by SnoopHond:
Ik heb een vario-sleuter voor my runner en dat is echt royaal sleutelen, en voor de koppeling heb ik der ook 1.


Is dat niet zo'n plaatje dat je vastschroeft aan je carter, die dan de poeliehelft blokkeert (Buzetti), of is het wat anders...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Je KUNT een zuigerstop gebruiken (te koop bij de beter gesorteerde dealer
smile.gif
), maar dit is link:

1) je bougiegat moet haaks op je zuiger staan, anders druk je een deuk in je zuiger. Van Peugeot weet ik dat het niet kan.

2) het KAN gewoon niet goed zijn, ook zijn sommige mensen zo lomp om hun zuiger niet in het BDP (Bovenste Dode Punt) te zetten, en dan als een gek aan zo'n sleutel gaan hangen; TAK...

Greetz.

Ja heel voorzichtig aan je krukas draaien als je een zuigerstop erin hebt. Ik gebruik altijd een zuigerstop zelfs nu bij mijn peugeot, dus het KAN wel, maar als je ff een niet zo helder moment hebt kan het verkeerd aflopen. Bij honda zou net als peugeot dat gat weleens schuin kunnen zitten, dan moet je die zuigerstop dus 45 graden schuin afveilen en als je hem helemaal in het gat gedraaid hebt de zuiger er tegenaan draaien en de stop weer terugdraaien tot je voelt dat hij het minste uitsteekt. Ik ben echt een super beunhaas af en toe(ga vaak sleutelen als ik al de hele dag gewerkt heb en niet zo helder meer ben) daar leer ik ook zo goed door sleutelen....ahum... hoe meer je fout doet hoe meer je leert, dus ik heb natuurlijk al lang uitgebrobeerd wat er gebeurt als je met zuigerstop probeert elektrisch te starten....
rolleyes.gif

niet doen, hehehe bij mij liep het goed af omdat die zuiger al bijna tegen de stop aan zat en dus geen snelheid kon krijgen, zuiger was nog helemaal heel en zelfs het schroefdraad in het boegiegat was nog perfect! , maar anders kun je je zuiger en cilinderkop vervangen en je blok openmaken om de metaalresten te verwijderen.
 
Back
Top