D
DenniZ-X
Guest
Yo fellow medescooterers,
Ik, volledig leek wat betreft sleutelen aan scooters, wil m'n X8R-X ff gaan ontdoen van varioring.. maar ik wil 'm dus ook weer terug kunnen plaatsen i.v.m. ouders.. pleaze ga nou niet zegge van "wat boeien je ouders nou.. gewoon eruitlaten enzo".
Het is nl. zo:
Ik zou eigenlijk een buxy ofzo kopen, want ik had niet zoveel geld.. toen hebben m'n ouders gezegd van, nou.. als je nou een nieuwe scooter koopt en niet opvoert, dus gewoon begrensd laat rijden dan betalen wij de helft van je scooter. Ik denk prima en ik ga zoeke.. en zoeke enzo.. prima leuk scootertje zoeken.... zou een neo's worden, bijna gekocht, toen kwam die honda voor zelfde prijs ---> KOPEN natuurlijk.
Die X8R van mij heb ik volledig begrensd mee gereden tot de 600 KM ofzo.. maar dat ding trok nog geen fiets voorbij met een topspeed van wel 41 km/u met wind mee --> KUT dus..
Ik moest voor servicebeurt, dus ik een beetje zeuren bij ouders en uiteindelijk zouden ze de prop een beetje bijwerken bij dealer, zodat ie ongeveer 50 zou gaan, ik gelukkig, ouders ook wel.
Ik haal 'm op en inderdaad.. hij trok goed (houdt meeste onbegrensde scooters bij, qua optrekken dan, dus geen opgevoerde) en hij ging 55 km/u, dat rijdt ie bijna altijd.. maar hij gaat gewoon NIET harder dan precies 55, ik denk dus dat dat komt omdat die vario nog een leuk ringetje heeft. Het vreemde is ook dat je 'm hard voelt schakelen, want tot de 15 km/u rijdt ie gewoon zoals ervoor, ietsje harder dan, en bij de 15 km/u gaat ie ineens veel meer toeren draaien en trekt ie dus ook aardig door...
Ik denk dus dat dit allemaal komt omdat die
vario nog begrensd is (zijn jullie het hier mee eens?)
De prop is dus een beetje bijgewerkt (versta: uitgeboord) en ik denk dat als die varioring eruit is dat ie ook nog wat harder trekt en een wat hogere top heeft... <-- zijn jullie het hier mee eens??
maar de main question is dus eigenlijk, is het voor een leek te doen om je varioring eraf te halen (bij een honda X8R dus) en wat heb ik zoal nodig? ik geloof dat je voor je vario een aparte sleutel nodig hebt.. Karterkap krijg ik er wel af
En vooral ook, is het mogelijk om de varioring, zonder al te veel moeite terug te zetten??
I really hope you can help me
DenniZ-X
------------------
Honda X8R-X in het Rood-Wit-Paars.
Ik, volledig leek wat betreft sleutelen aan scooters, wil m'n X8R-X ff gaan ontdoen van varioring.. maar ik wil 'm dus ook weer terug kunnen plaatsen i.v.m. ouders.. pleaze ga nou niet zegge van "wat boeien je ouders nou.. gewoon eruitlaten enzo".
Het is nl. zo:
Ik zou eigenlijk een buxy ofzo kopen, want ik had niet zoveel geld.. toen hebben m'n ouders gezegd van, nou.. als je nou een nieuwe scooter koopt en niet opvoert, dus gewoon begrensd laat rijden dan betalen wij de helft van je scooter. Ik denk prima en ik ga zoeke.. en zoeke enzo.. prima leuk scootertje zoeken.... zou een neo's worden, bijna gekocht, toen kwam die honda voor zelfde prijs ---> KOPEN natuurlijk.
Die X8R van mij heb ik volledig begrensd mee gereden tot de 600 KM ofzo.. maar dat ding trok nog geen fiets voorbij met een topspeed van wel 41 km/u met wind mee --> KUT dus..
Ik moest voor servicebeurt, dus ik een beetje zeuren bij ouders en uiteindelijk zouden ze de prop een beetje bijwerken bij dealer, zodat ie ongeveer 50 zou gaan, ik gelukkig, ouders ook wel.
Ik haal 'm op en inderdaad.. hij trok goed (houdt meeste onbegrensde scooters bij, qua optrekken dan, dus geen opgevoerde) en hij ging 55 km/u, dat rijdt ie bijna altijd.. maar hij gaat gewoon NIET harder dan precies 55, ik denk dus dat dat komt omdat die vario nog een leuk ringetje heeft. Het vreemde is ook dat je 'm hard voelt schakelen, want tot de 15 km/u rijdt ie gewoon zoals ervoor, ietsje harder dan, en bij de 15 km/u gaat ie ineens veel meer toeren draaien en trekt ie dus ook aardig door...
Ik denk dus dat dit allemaal komt omdat die
vario nog begrensd is (zijn jullie het hier mee eens?)
De prop is dus een beetje bijgewerkt (versta: uitgeboord) en ik denk dat als die varioring eruit is dat ie ook nog wat harder trekt en een wat hogere top heeft... <-- zijn jullie het hier mee eens??
maar de main question is dus eigenlijk, is het voor een leek te doen om je varioring eraf te halen (bij een honda X8R dus) en wat heb ik zoal nodig? ik geloof dat je voor je vario een aparte sleutel nodig hebt.. Karterkap krijg ik er wel af
En vooral ook, is het mogelijk om de varioring, zonder al te veel moeite terug te zetten??
I really hope you can help me
DenniZ-X
------------------
Honda X8R-X in het Rood-Wit-Paars.