bouten uitboren en helicoil/vcoil plaatsenTips hoe deze er uit te krijgen?
Hoop dat dit een tikfoutje is...variokut
Ik was gefrustreerd. Ik heb drie uur lang zitten klooien met dat ding en ik heb geen oplossing (hij rijdt nog even hard met een 2mm varioring), vandaar dat mijn vingers wat ongecoördineerd over het toetsenbord gleden ja...Hoop dat dit een tikfoutje is...
Ja die man die zegt al 25 jaar in het vak te zitten verkoopt mij een verkeerde varioring en een verkeerde maat. Maarja je kan het nooit zeker weten met klussen. Kan ik niet die 3mm er gewoon bij op doen? Dan heb ik twee vario ringen. Of is dat om problemen vragen?Geen ervaring met Sym, maar 2mm is ook wel heel weinig lijkt mij.
Mezoly Varioringset GY6, Kymco, Piaggio, Peugeot, Sym, Vespa 50cc 5, 6, 7, 8mm
Mezoly VarioringsetWil je de snelheid van je scooter begrenzen in verband met veiligheid, verzekering, keuring of wok melding dan is een varioring (ook wel anti-opvoerring of begrensring genoemd) een eenvoudige en snelle manier om je scooter mechanisch te begrenzen. De varioring wordt eenvoudig...www.k-parts.nl
Als jij van tevoren je variobus had opgemeten en bij de zaak eventueel de ring (als het niet op de verpakking staat), dan was er wss weinig aan de hand geweest.Ja die man die zegt al 25 jaar in het vak te zitten verkoopt mij een verkeerde varioring en een verkeerde maat. Maarja je kan het nooit zeker weten met klussen.
Gelukt multitool en een stalen schuur opzetstukken wat een gedoe zeg!!! Ik heb ook twee broze bouten die zijn doormidden geknapt bij het afhalen van de deksel voor de carburateur. Tips hoe deze er uit te krijgen?
Post automatically merged:
Ik heb die variokut van 2mm er in gedaan, maar het maakt geen enkel verschil. Wat is mijn plan B?
Ik heb er nog een van 3mm, maar die moet ook gevijld worden en 1mm maakt vast ook geen verschil. Tips?
Eurokit bedankt nog voor je reactie.Neem aan dat je moet herkeuren? Je klinkt me haastig overkomen.
Misschien kan je even beter uitleggen wat je precies gedaan hebt om je scooter sneller te maken.
Kijk als je cdi ontgrensd is en je hoopt met alleen de vario ring de klus te klaren, dan denk ik dat je er niks mee opschiet.
Vario ring op 4takt doet eigenlijk niet zo heel veel.. Meestal zit deze erin zodra die met de begrensde CDI te hard gaat en de ring dient dan alleen om de laatste 4 a 5 km te corrigeren naar beneden.
Een begrensde cdi gaat je meer helpen om de snelheid naar ondere te krijgen.
Succes met het finetunen van je snelheid. Leuk om zo een beetje te verkennen wat je opties zijn. Ik denk dat je met een 4mm rond de 50 - 52 uitkomt vanaf 57 en met een 3mm misschien wel 52-55. En klopt een CDI op snelheid vinden voor goedkoop is lastig. Aliexpress heeft wel verstelbare CDI's trouwens, wie weet op snelheid (heb er trouwens nu ook een prima CDI in van Aliexpress voor onder 10 euro).Ligt er een beetje aan, volgens mij zijn 9/10 van die cdi's instelbaar op toeren of ontstekingstijdstip.
Op toeren instellen heeft geen zin, want als je dan eenmaal het 50 kmh punt gevonden hebt begrens je ook je acceleratie op dat toerental.
Vervroegen tsjah, leuk als je een snelle setup hebt.
Een op snelheid instelbare hebk niet 123 gevonden. Ook al zetten sommige sites erbij dat het de snelheid begrensd, lijkt dat toch niet helemaal te kloppen.
Je hebt me wel op ideeën gebracht.
Ik moet nog steeds een nieuwe 45 naar onbegrensd cdi + remote halen.
Alleen ben ik te gierig om 38 euro neer te leggen voor die enkele keer dat ik op een 1 baans 50 weg rijd.
Meestal rijd ik tussen steden en dorpen in om te touren naar een andere stad, dan lig ik er niet heel wakker van of hij 45 of 55 kmh rijdt.
Bij 55 kmh zijn die toeren ook niet te harden qua geluid.
Echter ga ik voor de lol binnenkort eens de pulsekabel los trekken, dan rijdt hij ontgrenst met deze afstelling zon 57 gps.
Knikker ik zon varioring uit het setje dat ik nog heb erin.
Nou moet ik wel zeggen dat een varioring in principe voor overtoeren, slijtage en meer brandstofverbruik zorgt, tenzij je voordat deze in werking treed de snelheid niet hoger opvoert.
ik ga het toch eens testen, 50/52 kmh gps vind ik namelijk ook helemaal prima.
Dat gedoe met een afstandsbediening en dat het eigenlijk illegaal is met een flinke boete voor die begrenzer nam ik normaal voor lief, maar als het zonder kan. Dan doe ik dat mss wel.
Toen de scooter nog snor was moest ik wel, een varioring heb je dan niks aan.
Jammer dat het niet zo'n succes was. Maar bedankt voor het delen van dit leermoment. Laat je weten hoe die CDI met afstandsbediening gaat bevallen? Ik ben ook benieuwd naar het snelheidsverschil tussen de instellingen op de CDI.Thanks.
Heb het vandaag even geregeld.
Sensor afgekoppeld, varioring gemonteerd.
Moest wel uitwijken naar 5 mm ring. om zeker te weten onder de 54 kmh gps te blijven.
Alleen had ik het al verwacht. Overtoeren etc.
Geluid met zon GY6 op 50 kmh is sws al niet te harden. Is geen geluid waar je even 20 min mee wilt rijden.
Toch maar niet de krent uit hangen en cdi met afstandsbediening kopen.