Vario wordt veel te warm

ik heb net een hebo-vario onder mijn scoot gelegd (bijna helemaal std benelli 491gt ac) en deze wordt veeelste heet, dit heb ik met de originele vario niet. Ik heb ook eens een vario van een vriend geprobeerd(multivar) en toen liep mijn scooter warm (http://scooter.zeonhost.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7819&highlight=warmloper). Dit heb ik met die hebovario nu ook, ik kan maar een paar km rijden en dan issie GLOEIEND heet(vario zelf,carter, carterkap enz). En dat moet ik maar stoppen om het kreng af te laten koelen. HOE kan dit:S want vrienden van me, (ook minablokken) hebben dit niet.
:? :?

greetzz
juul
 
Advertisement - register to remove this

je cilinder loopt warm, omdat je er een andere vario in stopt...right.

misschien draai je vette overtoeren, of slipt je snaar als een gek.
 
overtoeren zijn het zeker niet hoor:)
het mengsel is d8 ik redelijk vet want ik rijdt met sproeier 86 in een vrijwel std scoot met alleen die hebo vario en hebo gara (toen hij nog helemaal std was zat er een 68 in)
lijkt me redelijk stug dat er met een andere vario ineens een hele hoop maten grotere sproeier in moet........ofwel:?
 
heb je die vario wel goed gemonteerd?? vergeet je niet een onderdeeltje of zet je niet iets op de verkeerde plaats ofzo?? en stop je wel de goede rollen in je vario??
 
Originally posted by KOBUS
heb je die vario wel goed gemonteerd?? vergeet je niet een onderdeeltje of zet je niet iets op de verkeerde plaats ofzo?? en stop je wel de goede rollen in je vario??

och, das allemaal ok hoor:p
 
Stop er voor de gein is zwaardere rollen in, ws draai je gewoon overtoeren.

Gebeut dus ook als je de verkeerde maat rollers erin gooit. Je moet er wel 17x12 ingooien.
 
Originally posted by benelli491GT


neej is het ook niet....

Wat doe je nou bijdehand je hebt nu al 20x gezegd dat dat hetn iet is zonder erbij te zeggen waarom dan niet. Z4eg dan ff wat je allemaal hebt geprobeerd enzo, ik weet bijna 100% cker dat je OF te kleine OF te lichte rollers gebruikt! OF je vsnaar slipt ergens door.
 
Originally posted by Sjoerdyo


Wat doe je nou bijdehand je hebt nu al 20x gezegd dat dat hetn iet is zonder erbij te zeggen waarom dan niet. Z4eg dan ff wat je allemaal hebt geprobeerd enzo, ik weet bijna 100% cker dat je OF te kleine OF te lichte rollers gebruikt! OF je vsnaar slipt ergens door.

d'r zit nu 4.8 gram(die bij de vario zaten) in en hebo drukveer (die bij de vario zat), heb ook nog andere drukveer en gewichten geprobeert maar hiermee rijdt hij het beste en maakt geen overtoeren (nu weer metrakit uitlaat)
 
Ik zou toch zeggen dat het aan je montage van je vario ligt [ook al eerder gezegt] Als volgens jou alles goed is, wat is het probleem dan? Misschien zijn je spiebanen verrot ofzo, maar daar heb je met je origi vario ook last van dus? Misschien moet je nog iets meer vertellen?
 
Originally posted by SimJoc
Ik zou toch zeggen dat het aan je montage van je vario ligt [ook al eerder gezegt] Als volgens jou alles goed is, wat is het probleem dan? Misschien zijn je spiebanen verrot ofzo, maar daar heb je met je origi vario ook last van dus? Misschien moet je nog iets meer vertellen?

originele vario had ik dit niet , en de spiebanen zijn nog goed
 
misschien een rare vraag he, mre hoe heb je je vario losgehaald? met een zuigerstop? zo jah, dan kan t daar ook heel misschien aan liggen. ik haalde laatst ook een vario los met zo'n stop daarna keek ik nr de zuiger, zat er gwoon een vette deuk in..
mischien dat er bij jou een stukkie af is gebroken... of als je al vet vaak je vario los heb gehaald met die zuigerstop, dat je perongeluk een klein gaatje in je zuiger heb geramt.....

misschien vind je dit allemaal errug theoretisch kan zijn, mr t was slechts een idtje...

nouwe suc6 er verder mee...
 
Originally posted by Het Stoffeltje
misschien een rare vraag he, mre hoe heb je je vario losgehaald? met een zuigerstop? zo jah, dan kan t daar ook heel misschien aan liggen. ik haalde laatst ook een vario los met zo'n stop daarna keek ik nr de zuiger, zat er gwoon een vette deuk in..
mischien dat er bij jou een stukkie af is gebroken... of als je al vet vaak je vario los heb gehaald met die zuigerstop, dat je perongeluk een klein gaatje in je zuiger heb geramt.....

misschien vind je dit allemaal errug theoretisch kan zijn, mr t was slechts een idtje...

nouwe suc6 er verder mee...

nee, niet zo, en heeft er ook nix mee te maken...
 
niet een verkeerde rollenmaat gebruikt, heb ik ook eens gedaan, vario werd echt super heet en rollen werden helemaal vermalen
resultaat, polinie vario die bij het asfalt kon...
 
Back
Top