Stralen van vario en poelies, heeft het zin ?

big-t

EPC
Ik zag in projecten dat er meerdere mensen opeens hun vario, poulies lieten stralen.

ik begrijp dat er meer grip komt op je vario en poulies, Maar waarom zou het dan niet vannaf de fabriek gedaan worden? hogeslijtage V-snaar ?

Je V-snaar zal zoiezo meer slijten, maar heeft het daad werkelijk effect, is je toerenverloop beter? meer power onderin ( vanwege minder slip ) betere gasreactie ?

dingen die mij niet duidelijk zijn

* hoe grof moet je stralen
* alleen je poulies of ook vario
* hoevaak moet je bij stralen? want je vsnaar zal het weer glad maken
* hoelang houd dat laagje op je vario dat vol. Ik meen dat sander daar al iets over zei
* waarom komt het niet zo uit de grafiek, ook niet voor race scoots?
hiermee bedoel ik, speciaale freove vario endergelijke voor race. dus niet voor straat gebruik.
* vind je v-snaar de grove wand wel leuk ofd zal ie bij te grove wand kapot vliegen ?


Hebben de mensen al getest met de gestraalde onderdelen? resultaat ? ook getest met niet gestraalde vario en wel je poulies en andersom?
verschillende grofheid getest ?

ik zal misschien iets vergeten zijn te melden of er bij te zetten, maar dit is een begin,
heb je ook nog een vraag wat je denkt kan erbij, post maar hiero

dan kunnen we eens kijken wat voor uitslag hier gaat uitkomen, en mof iedereen binnen kort met gestraalde vario en dergelijke gaat rijden :P
 
Advertisement - register to remove this

denk dat je die dingen ALS je ze straalt het beste kan parelstralen want dit zal wel voor genoeg grip moeten zorgen, beter niet zandstralen dus denk ik. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk dat zeker in het begin na het stralen je v-snaren het niet lang vol zullen houden.

Maar nogmaals, ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik ben wel benieuwd wat mensen hiervan zeggen die het zelf hebben gedaan
 
ik zou alleen je poulies stralen (half, torque en fixed).. als je dit niet te grof doet moet het gewoon kunnen. Houd hierbij wel regelmatig de breedte van je v-snaar bij, deze slijt uiteraard wat harder.
 
Wat ik me dus afvroeg toen ik dit zag, kan je ook niet gewoon met korrel 180 ofzo ff opschuren.
Aangezien je dit ook bij je koppeling en koppelingshuis doet.

Of zal je hiermee te veel last gaan krijgen dat je op sommige stukken misschien meer wegschuurt dan op andere stukken? of gaat het soms sneller weer glad worden?
 
Raceroxie said:
Wat ik me dus afvroeg toen ik dit zag, kan je ook niet gewoon met korrel 180 ofzo ff opschuren.
Aangezien je dit ook bij je koppeling en koppelingshuis doet.

Of zal je hiermee te veel last gaan krijgen dat je op sommige stukken misschien meer wegschuurt dan op andere stukken? of gaat het soms sneller weer glad worden?


koppelingshuis opschuuren?
 
Die onderdelen stralen heeft helemaal geen zin.
Ten eerste zullen die onderdelen naar een tijdje toch weer glad zijn. En ten tweede werkt dit als schuurpapier, er blijft geen v-snaar meer van over. Dus het slijt superhard snaren (ook kevlar zijn hier niet voor bestand)
 
MinaRallyLC said:
Die onderdelen stralen heeft helemaal geen zin.
Ten eerste zullen die onderdelen naar een tijdje toch weer glad zijn. En ten tweede werkt dit als schuurpapier, er blijft geen v-snaar meer van over. Dus het slijt superhard snaren (ook kevlar zijn hier niet voor bestand)

ik dacht dit in 1e instantie ook maar ik zie nu toch steeds meer mensen het doen. Doen deze mensen dit omdat ze het 1x gezien hebben en denken dat het dan gelijk goed is, of omdat het echt nut heeft? Ik weet het niet. Het zal misschien wel weer een tijdelijke 'forumrage' zijn ofzo, net als eerst toen iedereen opeens een RS-demper had :D
 
Ik had erg veel slip na het stralen van poulies was het weg, maar het is een paar keer rijden en het "ruwe" is er alweer af. Bij mij is 't na wat testwerk al bijna eraf.
Me vario heb ik ook laten stralen (heel fijn gestraald) daardoor pakt de snaar wat meer grip lijkt het, alleen ik zie wel een hoop zwarte zooi al in me carter liggen!

Oftewel dat is poeder van de snaar (MHR Kevlar)

Of je het daadwerkelijk goed merkt in vermogne, durf ik zo niet te zeggen, dat moet je eigenlijk testen op de bank :)
 
Stralen van vario is gewoon bullshit, achterpoulies en halfpoulies daarintegen niet. En ja het reduceert slip maar daar staat tegenover dat ie snaren vreet en je het af en toe weer eens moet stralen. vermogen levert het niet op het zorgt alleen voor een constantere overbrening. Koppelingshuis opschuren slaat ook nergens op. Gewoon ontvetten met brakecleaner en klaar. Segmentjes kan je wel eens opschuren als ze verglaasd zijn.
 
ik denk dat als je geen last hebt van een slippende snaar je het niet moet doen, in dat geval zal het alleen maar meer weerstand (warmte, slijtage) met zich meebrengen.
 
Aerox-Evo70 said:
ik denk dat als je geen last hebt van een slippende snaar je het niet moet doen, in dat geval zal het alleen maar meer weerstand (warmte, slijtage) met zich meebrengen.

Inderdaad, het enige wanneer het rendabel is om je poulies! te stralen is wanneer je een dip of een vage toeren verloop hebt of een slippende snaar. Waarom zou je uberhaubt het zooitje stralen je je geen dip hebt, je toerental strak blijft en je geen slippende snaar hebt?
 
ik kan me herinneren dat mol een tijdje terug erg last had van een slippende v-snaar op een 2F4R kitje....toen hielp stralen wel degelijk.
 
dat herinner ik me ook, ik wil alleen voorkomen dat elke n00b zn poellies gaat stralen omdat ie denkt dat het beter is, terwijl dat in 99,9% vd gevallen niet zo is...
 
Sommige mensen ( ik ook onderandere ) douwen tussen de vario-bus en de koelvin een ringetje , zodat de snaar niet geklemd word door het graden deksel en de koelvin.. Maar ook omdat de v-snaar dan hoger in de achterpoulie's ligt ( en je dus harder op kan trekken omdat de snaar wat hoger ligt ) Hierdoor zou de v-snaar meer moeten slippen onderin omdat ie niet lekker geklemd word door het graden deksel en de koelvin.. maar dat is dus bij mij niet het geval.

Maar waarom zou een v-snaar slippen ? Los het liever op door de oorzaak te zoeken , en niet zomaar die zooi naar de eerste de beste straler brengen.. want het is er na een paar keer volle bak gas geven toch weer af lijkt me.

Jullie hebbe wss niet veel aan deze post , maar wilde het toch ff kwijt ;)

- Anthony
 
Wat jij bedoelt is een shim, dat is idd om de snaar onderin de vario te laten komen zodat deze optimaal benut word. Maar dat slippen door zo'n shim lijkt me erg ver gezocht.
 
antonrox said:
Sommige mensen ( ik ook onderandere ) douwen tussen de vario-bus en de koelvin een ringetje , zodat de snaar niet geklemd word door het graden deksel en de koelvin.. Maar ook omdat de v-snaar dan hoger in de achterpoulie's ligt ( en je dus harder op kan trekken omdat de snaar wat hoger ligt ) Hierdoor zou de v-snaar meer moeten slippen onderin omdat ie niet lekker geklemd word door het graden deksel en de koelvin.. maar dat is dus bij mij niet het geval.

Maar waarom zou een v-snaar slippen ? Los het liever op door de oorzaak te zoeken , en niet zomaar die zooi naar de eerste de beste straler brengen.. want het is er na een paar keer volle bak gas geven toch weer af lijkt me.

Jullie hebbe wss niet veel aan deze post , maar wilde het toch ff kwijt ;)

- Anthony


Je v-snaar hoort onderin ook niet geklemd te zitten. Zet hem maar eens klem en je zult een groot verschil ontdekken op de testbank.
 
antonrox said:
Sommige mensen ( ik ook onderandere ) douwen tussen de vario-bus en de koelvin een ringetje , zodat de snaar niet geklemd word door het graden deksel en de koelvin.. Maar ook omdat de v-snaar dan hoger in de achterpoulie's ligt ( en je dus harder op kan trekken omdat de snaar wat hoger ligt ) Hierdoor zou de v-snaar meer moeten slippen onderin omdat ie niet lekker geklemd word door het graden deksel en de koelvin.. maar dat is dus bij mij niet het geval.
wat een onzin, je snaar wordt zoiezo geklemd tussen je vario en halfpoelie, dit omdat de rollen tegen je gradenplaat duwen en dus je vario wegdrukken.
de shim zorgt er alleen voor dat de snaar ook echt onderin komt.
 
Aerox-Evo70 said:
wat een onzin, je snaar wordt zoiezo geklemd tussen je vario en halfpoelie, dit omdat de rollen tegen je gradenplaat duwen en dus je vario wegdrukken.
de shim zorgt er alleen voor dat de snaar ook echt onderin komt.


Dat bedoel ik ook eigenlijk +ralf+

Maar kwis niet dat dat 'shim' genoemd werd , dus wist het ff niet goed onder woorden te brengen :*
 
Back
Top