evo 5 of evo 6 vario ?

Jaspah

Nu ook een GC slet..
oi mensen,

Ik heb op pia lc een evo setupje... en ik had gehoord van een dude die in belgie raced dat ik beter een evo 5 vario kan nemen ipv evo 6 vario.

Is er misschien iemand die dit kan bevestigen of me juist kan vertellen dat dit niet waar is ?

alvast bedankt... jasper

ps als ik hem verkeerd heb gepost (TA) alvast sorry.

Advertisement - register to remove this

vertelde me gewoon dat ik beter de evo 5 vario kan kiezen boven de 6 dus veel wijzer ben ik er niet van geworden...

maar tog brengt et me aant et twijfelen, ik wou eerst namelijk een evo 6 vario kopen ;) drm

Evo5 is ook met grote rollen voor zover ik weet. Wat bij de evo6 zowieso zo is is dat de variobus op een keerring oid loopt of op een lagertje ofzo. Je moet dat iig invetten. Ik heb em zelf nog noot gebruikt, dus beter legt iemand die het ding heeft het uit.

btw miss nog een stom vraagje.. maar evo vario's worden tog niet alleen geleverd met een dikkere glijbus + gradenplaat als normaal tog ? (zeg maar die alleen over de evo krukas kan... omdat die dikker is dan normaal)

anders heb ik vrij weinig aan dat ding, ik heb een power one as.

en @ mol... hoe kan de variobus tegen de keering aanlopen ? daartussen zitten tog nog de gradenplaat + tandwieltje van de waterpomp ?

Ik heb zelf ook de evo 6 vario in mijn straatscooter zitten.

In de set zitten idd 2 gradenplaten en 2 variobussen voor een dikke (hebo, evo as) en een voor een normale as (std, doppler, evo dun, rhq)

Er zit een keering in de variateur, maar geen lager.
Achter de keering hoeft ook geen vet te worden aangebracht. Dat zat er iig ook niet bijgeleverd en er stond niets van in de handleiding.

Het is zeker niet de goedkoopste vario maar absoluut een zeer goede vario.

Last edited:
Ik heb een evo 5 vario waar ik mee rijd. Ik zie verder geen verschillen behalve die keerring in de vario zelf. Kreeg precies hetzelfde setje btw als op die foto.

Back