vario rollers

de tom

Well-Known Member
Ik had wat vraagjes over de rollers van de vario.
Ik heb dus mijn oude rollers vervangen door nieuwe en ik heb 5gram genomen. ik weet niet wat er eigenlijk inzat maar in iedergeval rijd hij nu best wel raar.
Als hij aan het optrekken is dan krijgt hij soms doode punten zeg maar dus dat die even verzuipte lijkt wel en dan weer doortrekt en nu heb ik al een rode drukveer geprobeert maar dat maak dus niks uit.
Maar komt dit nou door de rollers want krijg je dan dit soort effecten als je de verkeerde rollers hebt ???
en hoe kun je dus nu b.v. weten of je lichter of zwaarder moet gaan ???

Wie heeft er hier goede oplossingen beantwoordingen voor ?

Alvast bedankt!

Advertisement - register to remove this

OF...
gebruik de search knop
smile.gif
smile.gif
smile.gif

Ja, dit moet toch wel algemeen bekend zijn...

Rolletjes zijn te licht als hij veel toeren maakt, rolletjes zijn te zwaar als hij slecht optrekt...

Geef liever ff je set-up...

Greetz.

oke, ja mijn setupje... vrij standaard ja ben nog aan het expirimenteren enzo... ik heb dus normaal een gele drukveer erin van malossie en verder had ik dus 5gram rollertjes gehaald ik heb een standaard uitlaat en dat buisje uit de luchtfilter sproeier 72 en ja standaard cilinder en carb.
en het is trouwens minarelli horz AC.

maar ja ik dacht dus dat die met die nieuwe rollers wel meer toeren maakte maar ik denk dat ik me toch vergis.
maar dat was ook een stukje van me vraag van wat is het effect als de rollers dus te zwaar zij b.v. trekt die dan heel slecht of trekt die wel maar net als wat ik heb dan even niet en dan weer verder. maar als je dus tot ongeveer 15km snel rijdt slipt de koppeling.... dat is dus een feit.... maar werken je rollers dan ook ik bedoel hebben die ook invloed op de eerste 15km ongeveer...

nouja ik hoor het wel.... hoop dat het zo een bettje duidelijk is

'telescoop' uit luchtfilter en dan sproeier 72??
ik zou toch ff 10 maten groter gaan
smile.gif

[This message has been edited by Sn[iPPeR] (edited 11 March 2001).]

he sniper ja ik dacht dat dus ook ik begon daar ook zo mee ik had 85 erin zitten maar daarmee wilde hij heel niet lopen hij zakte constant in als ik gas gaf en er was bijna niet op te rijden en toen ging ik steeds kleiner ja dus tot 72 volgens mij klopt er iets niet helemaal maar ja de bougie blijft gewoon mooi bruin...

ja is vaag ben ik met je eens....

Ik vind het gewoon sotorend dat de mensen de basic's niet begrijpen, en vragen stellen zonder dat ze begrijpen waar ze het over hebben. Dat is gewoon irri.

Ik vraag me sowieso af wat jij allemaal met drukveren/rolletjes af te stellen hebt, als je een standaard uitlaat hebt > onnodig...

Voor Minarelli sproeiermaten; A.C. ongeveer sproeier 80 als prop eruit is...

Greetz.

he zat zo:

ik had dus dat gekke geluidje en toen dacht ik dat het de rolletjes waren... dus andere gehaald snap je... en die drukveer er zat een rode in en ik ben wel zo slim dat die te strak is dus ander proberen....... maar daarover is wit voor mij geval beter dan geel ?

thanks!

ik heb met mijn orginele kymco 2 gram rollen en trek erg slecht op. mijn rollen zijn dus te zwaar bart?

Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Ja, dit moet toch wel algemeen bekend zijn...

Rolletjes zijn te licht als hij veel toeren maakt, rolletjes zijn te zwaar als hij slecht optrekt...

Geef liever ff je set-up...

Greetz.

Originally posted by Ufo:
ik heb met mijn orginele kymco 2 gram rollen en trek erg slecht op. mijn rollen zijn dus te zwaar bart?

hehehehehe
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Bart is ook al zo'n vaste stelregelgebruiker!
Volgens mij heb je de Scootin'ook al teveel gelezen.

Tja, theorie...

Okee, het was een beetje krom gesteld...

Ik weet trouwens net iets meer als de gemiddelde Scootin' lezer (en trouwens, JA ik heb alle Scootin's, so what?)...

Greetz.

Originally posted by Freezerator:
Pff, Ufo, bart gebruikt het ook alleen maar om het een beetje te verduidelijken.

Maar het punt blijft, mensen vragen tegenwoordig teveel over dingen waar ze nog geen hol vanaf weten.

Om dan aan z'n iemand nog heel de basic's te gaan moeten uitleggen is irri, en er is genoeg te lezen over al die zooi

maar omdat ze het niet weten vragen ze het, iedereen moet het leren toch? oke dat hij ze rolletjes vervangt als hij iets raars hoort, tot daaraan toe...

Pff, Ufo, bart gebruikt het ook alleen maar om het een beetje te verduidelijken.

Maar het punt blijft, mensen vragen tegenwoordig teveel over dingen waar ze nog geen hol vanaf weten.

Om dan aan z'n iemand nog heel de basic's te gaan moeten uitleggen is irri, en er is genoeg te lezen over al die zooi

Back