This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vario Ring

Sjoerd

Well-Known Member
Hey dit is effe een vraagje voor een vriend van mij:

Hij heeft een Aprilia SR WWW en nu heeft ie een NR-X eronder hanguh maar hij gaat 85 op de teller dus iets van 75 in het echt. Dit viel wel een beetje tegen. MAAR nu kwam hij er pas achter dat er een soort verlengstukje aan zijn rollager zit. Nu denken hij en ik aan een varioring, heeft iemand ervaring met een varioring? Hoe ziet dat kreng deruit en waar zit ie? Want als ik ff logisch nadenk lijkt mij dat wel een soort variorring want dat ding zorgt ervoor dat de vario dus niet verder uitschuift.. Naja ik hoor het wle van jullie

Alvast bedankt

SvR

Je bedoeld dat glijlager/buisje. Als die ring een verlengstuk ervan is moet je hem zeker niet weghalen, want dan draait je krukas kapot. Je kunt wel misschien dat ringetje achter de gradendeksel zetten zodat de gradendeksel wat meer naar voren komt. Misschien dat je dan een hogere top krijgt en langzamer optrekt, maar denk dat je er beter niets aan kunt doen.

Die gozer met die WWW ben ik.
Ik wil gewoon ff weten waar die vario ring zit en hoe dat ding eruit ziet?
En is er niet iemand die er echt verstand van heeft, want met die diagnoses van jullie kan ik niet zoveel.

je bent wel lomp als je met een nrx rijd en je ring nog in je vario heb zitten. Dan zal je ook vast je rollers niet hebben vervangen, of weet je niet wat dat zijn?

K'heb vorige week mijn vario ring eruit gesnokt schilt bijna niks godver de godver schilt maar 3km per uur en trekt niks beter op maar ja er zitten natuurlijk nog wel de verkeerde rolletjes en trekveertjes in... en een www gaat maar 85 met nrx zonder varioring...

Het kan inderdaad een varioring zijn, als je deze eruithaalt trek je harder op en je hebt kans
dat je top ook een stukje hoger wordt ±10 km/h.

dit kun je beter door een een dailer laten doen ofzo, het is trouwens een extra ringetje die ervoor zorgt dat je vario niet vollegig kan werken.

Hey gasten ik heb het ff gevraagd bij een dealer en een varioring zit niet aan je rollager maar die zit er overheen dus bij mij is die er al uit. Maar toch bedankt allemaal.