This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

vario kutzooi

mike

Home is where tha dogg is
he ik post deze ff voor aeroxman, want die heeft niet alleen problemen met z'n scoot
maar ook met z'n computer.

Het gaat om het volgende:
"Ik had dus een multivar MHr (incl. koelvin) met polini snaar besteld. Leg ik die zooi eronder, dus alles vervangen voor de zooi die bij die mallosi doos zat. Ik draaai het carterdeksel erop en druk 1 x op t start knopje, een hoop herrie. Blijkt dat die multivar ringen enzo alles bij elkaar 2mm langer zijn waardoor 't tandje van de kickstart al gelijk pakte. Ikke dus dunnere ring erin gedaan en die "hub" vervangen voor die bij de polini zat (ietsje korter). Rijdt het niet echt perfect (hij maakte minder toeren als met de originele snaar en die polini speedcontrol vario met toch dezelfde rollen) maar ik denk ik rij nog door. Ging ie al wat beter rijden. Maar bijna thuis maakte ie allemaal vet overtoeren en kwam ie bijna niet vooruit.
Thuis die carter open, waren mijn rollen helemaal gesmolten en was alles kokend heet...!!! Ik snap er geen reet van, hoe kan die zooi zo warm worden???
Mja, ik denk, dan rossen we die polini shit er maar terug eronder, krijg ik dat boutje niet meer op die as waarop je vario shit zit (krukas toch?). De tap ziet er normaal uit maar hij "pakt" het boutje niet meer, en ik schat zelf dus dat er geen nieuwe tap op kan....

mijn vragen dus :
- hoe komt dat die MHR multivar zo kut rijdt en dat m'n rollerkes smolten
- kan die tap nog gefixed worden?

Mzzl"

beetje ontopic blijven aub.
 
van die multivar is idd vaag.

en van die tap nog vager. als je geen zichtbare beschadigingen heb, dan moet die bout passen. Anders kan je er een nieuwe tap opdraaien. Let wel op, gaat dit fout ofzo, is nieuwe kruk-as, dus laat het ff doen die er verstand van heb, of het is meteen een duur geintje
 
ok hier weer een berichtje van onze computer gehandicapte zn comp is nog steeds niet gefixed zn scoot een deel hier zijn verhaal

"Die tap op de krukas is weer gefixed ( een heeeeeel harde ZUCHT).
Gewoon bijgeveild aan de voorkant zodat 't boutje weer pakte. Doordat alles zo heet was geworden was de as verder uitgezet als t boutje denk ik want heel het boutje is gaar en t ging er vet moeilijk.
Maar wat ik nu dus niet snap... hoe kan die vario zo kokend heet worden dat de rollen smelten? Er zit zelf zo'n ventilvar geval op, want van mijn oude koelvin waren de tandjes afgebroken...
Wel heeft mijn scooter bij het rijden nu bij het begin een veeel langer dood stuk dat ie bijna geen toeren maakt. Had ie normaal ook, maar dan maar 2 sec ofzo en nu is het 4 sec ofzo dus eerst __--------- en nu ____--------- (hoogte streepjes = aant toeren). Normaal knaldie ie dan gelijk omhoog in toeren en nu dus niet....

Iemand enig idee? Ik ga morgen weer even testen met nieuwe rollen want ik heb nu alleen 4,7 gram en das iets te licht (ik heb er normaal 5,8 in zitten).

Ook zat er zo'n rode drukveer bij, is die niet te sterk voor mijn aerox+hebo gara+multivar? En is daarmee misschien dat dooie punt dat nu twee keer zo lang is geworden weg te krijgen???

Mzzl"
 
Idd vaag fdattie zo warm wordt.. Koeling voor in je karter...? Rijdt is zonder kap.

Ennuh het enige wat smolt bij mij waren die zwarte driehoekjes, ik reed dan een lang stuk, me scoot ging uit de vario lopen, en ik nam gas tergu en mijn vario zat vast, door de hitte waren toen mijn driehoekjes verdraaid, en kon mij nvario dus neit meer terug schuiven. gebeurde ook bij Frank.

Maarjah voor de rest, maakt ie nou veel meer toeren dan? Slipt er neit ergens wat?

SvR