mike
Home is where tha dogg is
he ik post deze ff voor aeroxman, want die heeft niet alleen problemen met z'n scoot
maar ook met z'n computer.
Het gaat om het volgende:
"Ik had dus een multivar MHr (incl. koelvin) met polini snaar besteld. Leg ik die zooi eronder, dus alles vervangen voor de zooi die bij die mallosi doos zat. Ik draaai het carterdeksel erop en druk 1 x op t start knopje, een hoop herrie. Blijkt dat die multivar ringen enzo alles bij elkaar 2mm langer zijn waardoor 't tandje van de kickstart al gelijk pakte. Ikke dus dunnere ring erin gedaan en die "hub" vervangen voor die bij de polini zat (ietsje korter). Rijdt het niet echt perfect (hij maakte minder toeren als met de originele snaar en die polini speedcontrol vario met toch dezelfde rollen) maar ik denk ik rij nog door. Ging ie al wat beter rijden. Maar bijna thuis maakte ie allemaal vet overtoeren en kwam ie bijna niet vooruit.
Thuis die carter open, waren mijn rollen helemaal gesmolten en was alles kokend heet...!!! Ik snap er geen reet van, hoe kan die zooi zo warm worden???
Mja, ik denk, dan rossen we die polini shit er maar terug eronder, krijg ik dat boutje niet meer op die as waarop je vario shit zit (krukas toch?). De tap ziet er normaal uit maar hij "pakt" het boutje niet meer, en ik schat zelf dus dat er geen nieuwe tap op kan....
mijn vragen dus :
- hoe komt dat die MHR multivar zo kut rijdt en dat m'n rollerkes smolten
- kan die tap nog gefixed worden?
Mzzl"
beetje ontopic blijven aub.
maar ook met z'n computer.
Het gaat om het volgende:
"Ik had dus een multivar MHr (incl. koelvin) met polini snaar besteld. Leg ik die zooi eronder, dus alles vervangen voor de zooi die bij die mallosi doos zat. Ik draaai het carterdeksel erop en druk 1 x op t start knopje, een hoop herrie. Blijkt dat die multivar ringen enzo alles bij elkaar 2mm langer zijn waardoor 't tandje van de kickstart al gelijk pakte. Ikke dus dunnere ring erin gedaan en die "hub" vervangen voor die bij de polini zat (ietsje korter). Rijdt het niet echt perfect (hij maakte minder toeren als met de originele snaar en die polini speedcontrol vario met toch dezelfde rollen) maar ik denk ik rij nog door. Ging ie al wat beter rijden. Maar bijna thuis maakte ie allemaal vet overtoeren en kwam ie bijna niet vooruit.
Thuis die carter open, waren mijn rollen helemaal gesmolten en was alles kokend heet...!!! Ik snap er geen reet van, hoe kan die zooi zo warm worden???
Mja, ik denk, dan rossen we die polini shit er maar terug eronder, krijg ik dat boutje niet meer op die as waarop je vario shit zit (krukas toch?). De tap ziet er normaal uit maar hij "pakt" het boutje niet meer, en ik schat zelf dus dat er geen nieuwe tap op kan....
mijn vragen dus :
- hoe komt dat die MHR multivar zo kut rijdt en dat m'n rollerkes smolten
- kan die tap nog gefixed worden?
Mzzl"
beetje ontopic blijven aub.