Problemen met Mallossi Vario

Yomgiebeer

Member
Hallo allemaal,

Ik heb recent een Malossi vario set geïnstalleerd op mijn Yamaha Neos uit 2007, maar ik loop tegen een probleem aan. Wanneer ik de Malossi vario gebruik, maakt de scooter extreem veel toeren, maar hij gaat nauwelijks vooruit. Ik heb verschillende rollen geprobeerd (3,7 gr, 4,3 gr, 5 gr, 5,5 gr, 6 gr en 7 gr), maar dit maakt helemaal geen verschil, ongeacht welke ik gebruik.

Met de originele vario en de Malossi Ventilvar in combinatie met 3,7 gram rolletjes werkt alles perfect en heb ik dit probleem niet.

Setup:

- Malossi Sport 50cc AC
- Yasuni R uitlaat
- 12,5mm carburateur met 72 sproeier
- Malossi gele trekveren
- Malossi witte drukveer
- Originele koppeling & koppelingshuis
- Originele vario en Malossi Ventilvar (met 3,7 gram Malossi rolletjes)

Ik ben niet zeker wat er misgaat. Heeft iemand een idee of ervaring met dit probleem? Alle suggesties zijn welkom!
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Bij die vario dien je het complete start mechaniek te verwijderen. Hierachter bevindt zich een dikke bus. Tegen de dikke bus plaats je de zwarte ring van 2mm. Vervolgens kan de vario erop.

En uiteraard niet de rode veer inbouwen. Wit is voldoende.
Als ik hem zo instelleer zoals de foto's dan wilt de vsnaar niet klimmen je ziet het ook op de vario zelf dat ie daarboven niet slijt.
Post automatically merged:

Ik zie een nieuw model Neos in jouw afbeelding. Is dit niet een omgebouwde snor naar brom? Want dan heb je snor vertanding en draait ie snel teveel toeren.
Jup heeft idd nog snor verstandig
 

Attachments

  • 20240905_135144.jpg
    20240905_135144.jpg
    134.5 KB · Views: 6
  • 20240905_135100.jpg
    20240905_135100.jpg
    209.1 KB · Views: 6
Back
Top