Vario doet niks

rensoo

New Member
Hoi,ben een sym jet basix 2takt (snor) aan het opknappen bJ 2004 ,mijn probleem is dat mijn vario mijn riem niet opduwt of glijd over de vario bus.Alles is goed schoongemaakt en mijn vario bus is licht ingevet en glijd perfeckt in mijn vario als hij niet is gemonteerd.Zelfs met volgas dus veel toeren komt er nog geen mm beweging in,in mijn koppeling heb ik een witte drukveer en rode trekveertjes heb zelf al 4 en 7 en 9 gram rolletjes geprobeert.Heb zelf ook nog een santini san remo die met een paar toeren al vertrekt.Dus wat kan ik evt doen dat er wat leven in mijn vario komt

gr renso
 
Advertisement - register to remove this

Misschien nieuwe vario gelijder hoekjes monteren. Kan zijn dat de oude zorgt dat de vario vast blijft hangen.

Anders de bronze bus na kijken waar de variobus in gaat.
 
Misschien toch een slappere trekveren proberen , als de trekveren te zwaar zijn , grijpt de koppeling gelijk aan , en worden er geen toeren opgebouwd .
Tevens is de Vario bus van een Sym 40 Mm.
 
Misschien toch een slappere trekveren proberen , als de trekveren te zwaar zijn , grijpt de koppeling gelijk aan , en worden er geen toeren opgebouwd .
Tevens is de Vario bus van een Sym 40 Mm.
slappere trekveren oke, dan worden dat dan de witte,als ik een bus er in doe van 40mm ligt mijn snaar er dan niet te ruim tussen de vario platen.Of kan in mijn geval de v snaar te strak zitten tussen de platen
 
Ik zou eerst de trekveren veranderen , als de Vario bus te kort is , ligt de snaar juist niet onder in , vandaar dat er vaak Shim ringen bij een Vario geleverd worden.
Ook de breedte en de graden van de V snaar is bepalend .
Daarom is het advies van Malossi , als je een Multivar er in zet van Malossi , gebruik te maken van een Malossi V snaar .
 
Ik zou eerst de trekveren veranderen , als de Vario bus te kort is , ligt de snaar juist niet onder in , vandaar dat er vaak Shim ringen bij een Vario geleverd worden.
Ook de breedte en de graden van de V snaar is bepalend .
oke,ga zeker de trekveren veranderen en wat shim ringen kopen ,breedte van de snaar is duidelijk maar graden van de snaar is mij niet bekend ,wat is dit?
 
De vsnaar 2 a 3 mm onder de rand van de achter poulie?
De vsnaar hoort op die plek vlak te liggen met die rand van de achterpoulie aangezien het zo berekend is,
anders ga je in feite met een te hoge versnelling op trekken ( bij wijze van spreken ).
Dus je zal ook de vsnaar moeten shimmen met shimringen , dit doe je door de vsnaar op de variobus te leggen en dan met die ringen de onderste schuine rand van de vsnaar gelijk te leggen met de variobus.
 
De vsnaar 2 a 3 mm onder de rand van de achter poulie?
De vsnaar hoort op die plek vlak te liggen met die rand van de achterpoulie aangezien het zo berekend is,
anders ga je in feite met een te hoge versnelling op trekken ( bij wijze van spreken ).
Dus je zal ook de vsnaar moeten shimmen met shimringen , dit doe je door de vsnaar op de variobus te leggen en dan met die ringen de onderste schuine rand van de vsnaar gelijk te leggen met de variobus.
Hoi,ga dit ook doen ,ook een goeie tip!
 
Misschien toch een slappere trekveren proberen , als de trekveren te zwaar zijn , grijpt de koppeling gelijk aan , en worden er geen toeren opgebouwd .
Tevens is de Vario bus van een Sym 40 Mm.


Dat gebeurd als de koppelings trekveren te slap zijn, grijpt die sneller aan.. Als de trekveren zwaarder of strakker zijn moet de motor meer toeren draaien om de koppeling uit te laten komen.
 
Back
Top