Van 2-takt naar 4-takt

nildith

Well-Known Member
even een vraagje:
ik heb een watergekoelde kymco dink 50 van 2005. Er zit een 2-tak motor op, maar ik wil er een 4-tak motor op zetten. Kan dat uberhaupt??
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb dat ook ooit eens overwogen, het is zeker mogelijk mits aanpassingen aan het kader, maar de prestaties van je brommer gaan zo danig naar omlaag dat ze me het afraadden.

Veel geluk
 
waarom raadden ze het je af en wat voor verlies van je motor heb je dan? Gaat dit dan ten kosten van de km of van de kracht?
 
Kan bijna niet aangezien de ophanging van het 2t blok boven bij de carb zit, en de 4t blok juist weer vooronder bij de uitlaat. Het 4t blok is ook hoger.

Vergeet het.
 
ik snap dat het ook dat de motor groter is.. maar het moet passen op mijn scooter.. ik begrijp ook dat ik dan de rest moet aan passen qua onderdelen... op mijn kymco post ook immers een 120 cc motorblok past er ook op...
 
De 50cc 4t heeft een ophangpunt VOOR het blok ONDER de cylinder.

De 50cc 2t en 125 4t blokken hebben de ophanging BOVEN het blok ter hoogte van het spruitstuk.

Als je zo snugger bent dat je dat allemaal zelf kan aanpassen had je die vraag ook niet hoeven stellen. Je hebt het maar over 'passen' maar je snapt toch wel dat het iets complexer is dan een ander blok in het gat onder het frame schuiven en vast schroeven?
 
hij is stiller dan.... zuiniger in verbruik.... en vind het ook leuk om te knutselen.. en vroeg het me af of het kon...
 
stiller absoluut niet , zuiniger , tja , dan moet je op de fiets gaan ,want zoveel scheelt dat ook weer niet , bovendien is een Kymco Dink std ook nog wel vrij zuinig en loopt ook goed.

en heb je aan je 2takt wat kapot is het zo weer klaar , verder is het niet onmogelijk maar denk dat je HEEL veel werk zult hebben en HEEL veel onderdelen moet kopen en aanpassen (ook lassen e.d.) om uberhaupt een 4 takt blok te KUNNEN hebben..

koop dan meteen een fatsoenlijke 4takt scooter..
 
Zo'n 2t doet standaard ongeveer 1:30 en zuiniger gaat hij niet worden, een afgestelde 4t 1:45. Dat is de helft minder.
Geluid van een 4t is in ieder geval minder irritant voor veel mensen. Ook vergeleken met een std 2t.
 
een kymco dink is behoorlijk stil , een 4 takt is net een grasmaaier :P

ze maken echt wel grenoeg geluid hoor , decibellen mischien niet maar je hoort ze net zo goed als een normale std 2takt..
 
Een 4 takt maakt juist meer decibel.

Tenminste, een Zip 4 takt wel, vergeleken met een SP.

Het geluid is alleen lager, waardoor hij voor veel mensen als prettiger word ervaren.
In plaats van zo '' jankende '' 2 takt.

Maar ik deel jou mening hoor Melf, grasmaaiers.
 
oke bedankt voor de tips... de kymco is inderdaad stil maar vind het jankende geluid daar wil ik vanaf... een motor maakt altijd geluid daar ontkom je niet aan..

maar bedankt voor al jullie tips.
 
Back
Top