valt hier nog wat aan te tjoenen? (malossi voor nsr)

Status
Not open for further replies.
Originally posted by stz

teller wijkt af

Ik heb ook zo'n malossi gehad, kan je een ding vertellen: Koop geen tecno

Liever gelijk de malossi pijp of de homoet

Tecno leverde 10km op de homoet in :o

Verw8 niet dat je veel pk's gaat trekken btw..

Wat wel kan: Carterinlaat :W

tecno is wel een goed uitlaat, iig veeeel beter dan malossi, lijkt wel op tecno, maar de eind conus is veel langer, en aan een weide powerband heb je nix. je kunt hem ook nog inkorten, ik had hem 4cm ingekort.


Wat niet kan: carter inlaat8P heb je daar wel na gekeken man?:rolleyes: dan moet de aandrijf as van de balansas eruit.. of je moet de cilinder omdraaien, en het uitlaat kanaal na achteren richten zegmaar.
 
En volgens mij zit d'r een verschil tussen Honda gietijzer, Malossi gietijzer en imi slijtijzer.

Maar jah.

Nu we hier toch bezig zijn, wat heeft volgens jullie het meeste potentieel met tunen ?

MBX80 cilinder (heeft iig vlinderpoort :))
Malossi 93
Eurocilindro 98

(PS: gaat niet op m'n MTX, maar op een NSR die ik binnenkort ga kopen)
 
Ik vind de uitlaatpoort er heel mooi utizien en de timing valt me ook niet tegen... Ik vraag me ook af of het verstandig is hier (zelf) wat aan te doen...?
 
ik zou m dus naar IS willen brengen, lijkt me leuk om zelf te tunen maar ben veels te bang datk iets verneuk.. maar misschien toch maar andere cilinder? eurocil. ofzow? :?

spoelgangen sluiten best goed aan op de cilinder, ook geen randjes oid erin..

edit: symen: hoe kort je de tecno in dan? de tailpijp??? :?
 
Originally posted by 4x2
En volgens mij zit d'r een verschil tussen Honda gietijzer, Malossi gietijzer en imi slijtijzer.

Maar jah.

Nu we hier toch bezig zijn, wat heeft volgens jullie het meeste potentieel met tunen ?

MBX80 cilinder (heeft iig vlinderpoort :))
Malossi 93
Eurocilindro 98

(PS: gaat niet op m'n MTX, maar op een NSR die ik binnenkort ga kopen)

Sja, uitlaatpoort met spijl krijgt de voorkeur.
Kan erg groot/breed zonder echt link ver te moeten gaan.
Ook wel goed dat de uitlaatpoort in 1x opent itt een ovale/ronde poort.
 
Een ding wel: de afwerking is top, ik heb tja, niet ingereden en alles verliep goed...

Symen: bij rietman hadden ze er een staan met carterinlaat poosje geleden, helaas niet gevraagt naar specs.
mja als malossi dan nix is,

Homoet 8)
 
ga eerst je carter maar een goed bewerken met defcon want bij de MB van me broer welk carter heel veel op elkaar leek heb ik de bovenaan 10mmx8mm weg moeten halen voor de spoelers en onderaan deze ruimte weer op gevuld, omdat de spoelers van het carter preciers andersom in de cilinder zitten als die in het carter.
 
Originally posted by 4x2
En volgens mij zit d'r een verschil tussen Honda gietijzer, Malossi gietijzer en imi slijtijzer.

Maar jah.

Nu we hier toch bezig zijn, wat heeft volgens jullie het meeste potentieel met tunen ?

MBX80 cilinder (heeft iig vlinderpoort :))
Malossi 93
Eurocilindro 98

(PS: gaat niet op m'n MTX, maar op een NSR die ik binnenkort ga kopen)

Van dat gietijzer heb je gelijk in, ori honda gietijzer is echt bikkelhard, malossi gietijzer is ook heel hard, gietijzer van airsal of P.W. is heel zacht.

Die 45,5 malossi is getimed voor topvermogen rond de 8500-9000 dacht ik. Op zich redelijk laagtoerig, maar veel hoogtoeriger kan je niet met standaard onsteking en normale uitlaat (die in winkels gewoon te koop zijn)

Verder lijkt het mij duidelijk dat de ori mbx 80 voorkeur heeft vanwege vlinderpoort, of je moet de mogelijkheid hebben om bij de 98 eurocilindro er fluitpoortjes bij kunnen maken, dan lijkt mij die ook erg goed.
 
Weten we dat ook weer :).
Morgen ga ik 'm hopelijk halen :)

En dan maar eens wat zooi bestellen voor m'n MBX80 blok.
Trouwens een heel raar blok, het vliegwielkrukaslager is niet 6205 (iets kleiner, lijkt qua grootte een beetje op 1 vd lagers vh MT blok), het lager aan de koppelingskant is dat wel.

Naja, hopen dat de kras in de MBX80 cilinder niet te diep is, dan op laten boren en honen, nieuwe zuiger (goedkoop of niet weet ik niet zeker) en een tecno ofzo.
Als het maar even een beetje goedkoop is maar wel redelijk doorrijdt.

En daarna als er centjes zijn: VROEEEM :).
 
Originally posted by 4x2
Weten we dat ook weer :).
Morgen ga ik 'm hopelijk halen :)

En dan maar eens wat zooi bestellen voor m'n MBX80 blok.
Trouwens een heel raar blok, het vliegwielkrukaslager is niet 6205 (iets kleiner, lijkt qua grootte een beetje op 1 vd lagers vh MT blok), het lager aan de koppelingskant is dat wel.

Naja, hopen dat de kras in de MBX80 cilinder niet te diep is, dan op laten boren en honen, nieuwe zuiger (goedkoop of niet weet ik niet zeker) en een tecno ofzo.
Als het maar even een beetje goedkoop is maar wel redelijk doorrijdt.

En daarna als er centjes zijn: VROEEEM :).

vaag, mbx kruk lagers moeten het zelfde zijn.

ik zou geen goedkope zuiger kopen, gewoon cr80 zuiger kopen (wel opletten, voor slijtijzer)
 
Dat hangt er dus een beetje van af.
Als ik die MBX80 cilinder niet verder ga tunen omdat er iets anders klaarligt slikt ie een imi zuiger ook wel zo'n 2000km mag ik hopen.
Als die cilinder nog getuned wordt gaat er meteen een goede zuiger in.

[edit]
En dat blok, ik snap d'r ook geen zak van, maar het is wel zo.
Het is ook gewoon een GE3 blok en past goed (bloknr is ook HC08 geloof ik).
[/edit]
 
hallo!! jouw timing is goed . een 24mm carb moet erbij . een goede uitlaat is ook een must ,jammer dat ik je niet een kan aanraden . er zijn zoveel merken . ik weet wel dat je er een met een peak rpm moet hebben van +- 12000 . dit is voor topspeed running . met de 6 bak en een tand verhouding van 14 /36 moet je dan 135 of hoger halen heb jij ook de hoeken vd cil kop in graden bekeken ?? maakt veel uit.18 graden voorontsteking doet ook wonderen. succes.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top